La valoració “política” dels pressupostos generals de l’Estat per part del diputat al Congrés pel partit que els proposa, Alejandro Fernández, no ha tingut gaires sorpreses. En roda de premsa convocada aquest dimecres a la seu de la formació a la Rambla Nova, el futur cap de llista a les eleccions al Parlament del pròxim 27-S ha recomanat als periodistes que “tireu d’hemeroteca” per recordar les promeses electorals fetes al seu dia pel seu partit a la demarcació. “Ens vam comprometre a dues coses d’abast per tota la demarcació en un moment en el qual Espanya estava en fallida i les promeses han estat complertes”, ha assegurat Fernández. Els Jocs Mediterranis han necessitat un argumentari més personalitzat.
Anem a pams. “Ens vam comprometre a recuperar dues obres paralitzades pel ministre de Foment socialista José Blanco. El primer era finalitzar la T-11, que es va solucionar relativament aviat durant el primer any del mandat. I alhora hem posat fil a l’agulla de l’A-27, que feia més de 30 anys que arrossegava reclamacions. Doncs bé -ha afirmat el diputat-, dels quatre trams el primer entre Tarragona i El Morell ja està en funcionament. El segon, entre Morell i Valls, té una partida de 7,6 milions d’euros per poder acabar el tram. El tercer, corresponent a la variant de Valls, disposa de 3 milions d’euros per acabar-se i el darrer ja té oberta una partida. Acabarem la legislatura amb tres dels quatre trams culminats”, ha afirmat.
Fernández també ha fet “èmfasi en els aspectes estratègics”. És a dir, en els 187 milions d’euros destinats al Corredor del Mediterrani. “S’ha dit que la inversió a la província de Tarragona ha baixat respecte a la de l’any passat. Però és perquè s’acabarà el Corredor amb els diners contemplats en la partida dels pressupostos per l’any vinent”. Tanmateix, el diputat popular també ha recordat que el Port de Tarragona “és de l’Estat més enllà que el seu president sigui nomenat pel Parlament de Catalunya i per tant sigui convergent”, i ha volgut fer valdre l’increment de 25 milions a 35 milions d’euros d’aportació “per aquesta infraestructura clau. La gent relaciona el Port amb el govern de Catalunya i això no és veritat. M’agradaria que en això es fes justícia”.
Fins a 500.000 euros per a l’estació de Renfe
Fernández també ha realitzat un autèntic exercici d’arqueologia i ha rescat d’una partida genèrica als pressuposts sobre remodelacions d’estacions de Renfe a tota Catalunya una partida de 500.000 euros per la redacció i licitació de les obres de reformes d’accessibilitat, que haurien d’acabar costant fins a 6 milions d’euros.