Continuen els canvis en l’estructura de comandament dels Mossos d’Esquadra. Aquesta reestructuració implica canvis que afecten 31 comandaments, 14 provinents del territori i 17 que estaven destinats als serveis centrals. Dels 31 comandaments, 7 són comissaris, 19 són intendents i intendentes i 5 són inspectors i inspectores.

El nou cap de la policia catalana, Josep Maria Estela, ha protagonitzat una important renovació, posant l’accent en el feminisme.
Josep Maria Estela, excomissari en cap de la Regió Policial del Camp de Tarragona, té com a objectiu apropar-se com a mínim a 1/3 de dones comandaments. El nou cap dels Mossos defensa aquests canvis per poder vertebrar una policia més social, propera, jove, feminitzada i innovadora, per fer front als nous reptes de seguretat de Catalunya.

Amb la marxa d’Estela de Tarragona per capitanejar els Mossos d’Esquadra, la pregunta òbvia és saber qui ocuparà el despatx a la comissaria de Camp Clar. Aquest interrogant ja està dissipat. La resposta ha arribat avui. El substitut de Josep Maria Estela al capdavant de la Regió Policial del Camp de Tarragona serà l’intendent Vicenç Lleonart. El morellenc era el màxim responsable de la policia catalana a Terres de l’Ebre, després del seu pas per Tarragona. L’exdirector dels Serveis Territorials d’Interior, l’intendent Joan Carles de la Monja, serà el nou cap dels Mossos d’Esquadra a la Regió Policial de Terres de l’Ebre.
Amb la nova organització definida, els nous caps dels Mossos pretén afrontar els reptes de seguretat en una societat canviant que requereix el reforç del model de proximitat propi dels Mossos, la protecció de les persones vulnerables, la lluita contra les violències masclistes, la lluita contra la corrupció, l’impuls de la innovació en diferents àmbits i la necessitat de feminitzar el cos.

Josep Maria Estela ha agraït a cadascun dels comandaments la feina feta en les funcions desenvolupades fins avui i els ha encoratjat a continuar treballant al servei de la ciutadania amb el mateix compromís i implicació en les noves responsabilitats que assumeixen.
Canvis de comandaments dels serveis territorials
- Comissari David Boneta, cap de la Comissaria Superior de Coordinació Territorial
- Comissari Josep Lluís Rossell, sotscap de la Comissaria Superior de Coordinació Territorial
- Comissari Miquel Esquius, cap de la Regió Policial Metropolitana Sud
- Intendent Vicenç Lleonart, cap de la Regió Policial Camp de Tarragona
- Intendent Joan Carles de la Monja, cap de la Regió Policial Terres de l’Ebre
- Intendenta Silvia Catà, sotscap de la Regió Policial Metropolitana Barcelona
- Intendenta Montse Estruch, sotscap de la Regió Policial Metropolitana Nord
- Intendent Ignasi Teixidor, sotscap de la Regió Policial Metropolitana Sud
- Intendent Antoni Verger, cap de l’ABP de l’Hospitalet de Llobregat
- Intendent Marc Caparrós, cap de l’ABP Terrassa
- Intendent Antoni Rodríguez, cap de l’ABP Rubí
- Inspector Carles Vallès, sotscap de l’ABP Terrassa
Canvis de comandaments de serveis centrals
-
Ramón Chacón Comissari Xavier Porcuna, cap de la Comissaria Superior de Coordinació Central
- Comissari Jordi Ferret, comissari a la Direcció General de la Policia
- Comissari Carles Anfruns, cap de la Sala Central de Comandament
- Comissari Rafel Comes, responsable del Projecte d’Intel·ligència Policial a la Prefectura
- Intendenta Mónica Luís, cap de la Comissaria General Tècnica de Planificació de la Seguretat
- Intendent Miquel Angel Garcia, sotscap de la Comissaria Superior de Coordinació Central
- Intendent Ramon Chacon, cap de la Comissaria General d’Investigació Criminal
- Intendent Carles Hernández, cap de Comissaria General d’Informació
- Intendent Miquel Hueso, cap de la Comissaria General de Recursos Operatius
- Intendent Antoni Sánchez Costa, sotscap de la Comissaria General de Recursos Operatius
- Intendent Jordi Gracia, cap de la Divisió de Sistemes d’Informació Policial
- Intendent Joan Carles Granja, cap de la Divisió d’Investigació Criminal
- Intendent Carlos Otamendi, cap de la Divisió d’Escortes
- Intendent Roger Sales, responsable del Projecte de Digitalització de la PG-ME
- Intendent Joaquim Bayarri, cap de l’Àrea Tècnica de Planificació i dispositius
- Inspectora Esther Antoranz, cap del Gabinet de la Prefectura
- Inspectora Àngels Bosch, sotscap de la Comissaria General de Relacions Institucionals, Prevenció i Mediació
- Inspector Jordi Salvia, sotscap de la Divisió d’Investigació Criminal
- Inspector Xavier Sellart, cap de la Divisió de Policia Científica