Lent. Aquest és l’adjectiu que defineix l’estat d’un dels projectes més necessaris pel que fa a les connexions, el transport i la mobilitat del Camp de Tarragona. El futur tren-tramvia de la regió encara és una incògnita, tot i que aquest dilluns al matí, el Govern ha començat a ensenyar algunes petites mostres del que pot ser, la realitat és que encara s’haurà d’esperar per veure en funcionament aquesta infraestructura.
Segons ha explicat als periodistes el secretari general del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font, el projecte es troba “encaminat” i ha fixat el 2023 com a data d’inici de les obres de la primera fase del projecte, que unirà Cambrils i Salou, seguint l’antic traçat de la via de la costa. També connectarà Salou amb Vila-seca, amb un traçat de nova construcció.
El servei estarà operat per Ferrocarrils de la Generalitat i tot el traçat de la infraestructura ferroviària serà executat amb les vies d’ample internacional i també “es respectarà la morfologia de les zones urbanes”, integrant les vies amb els traçats de les ciutats, deixant enrere el pas de “vies convencionals” per les poblacions.
El projecte preveu connectar Salou amb Vila-seca, amb un traçat de nova construcció
Font també ha assegurat que la segona fase del projecte inclourà el traçat entre les dues ciutats més importants de la regió: Reus i Tarragona; i que encara es troba en fase d’estudi i que “s’ha de realitzar amb el consens del territori”. També s’ha fixat com a prioritat l’estació intermodal i que el tren-tramvia “sigui l’element que uneixi els llocs on viuen les persones, amb els llocs on fan coses”.
D’altra banda, als serveis territorials de Territori s’ha celebrat una reunió entre els alcaldes i representants del Camp de Tarragona i el Govern on el Departament de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori han exposat als batlles de la regió els resultats de les al·legacions que van presentar els municipis.
PUBLICITAT