Un estudi de la URV conclou que Barcelona i altres 11 destinacions turístiques no fan un bon ús del Twitter per projectar-se. El treball desenvolupat per un grup d’investigadors (Itaka – Tecnologies intel·ligents per a la gestió avançada del coneixement) ha posat en evidència que aquestes ciutats europees fan servir Twitter sobretot per difondre activitats d’agenda i d’oci.
Consideren que Barcelona, Berlín, Florència, Viena, Zermatt, Atenes, Londres, Dublín, Budapest, Amsterdam, Rimini i Edimburg no comuniquen els valors de la marca ni la identitat dels seus respectius territoris amb els seus tuits.
La investigació es basa en analitzar el contingut publicat a Twitter per dotze organismes turístics oficials i associar-los amb uns valors emocionals per aclarir si comuniquen els missatges promocionals desitjats.
El grup ha analitzat semànticament, a través d’una eina que han dissenyat, 3.000 tuits en anglès publicats pels comptes oficials d’aquestes 12 ciutats.
Els investigadors van fixar prèviament 58 adjectius com a valors emocionals, com per exemple, familiar, sostenible, relaxant, tradicional, romàntic, luxós, tranquil, cosmopolita, innovadora, encantadora, exòtica, excitant o saludable.
Després van identificar els adjectius que utilitzen les dotze comptes oficials de Twitter analitzades i els van creuar amb aquesta llista per quantificar quants tuits fan referència a aquests valors emocionals.
Per això, han utilitzat l’eina WordNet, una base de dades lèxica de l’anglès que agrupa els substantius en conjunts de sinònims.
Aquests s’agrupen en una estructura semàntica jeràrquica que pot utilitzar-se per mesurar la distància conceptual entre dos termes.
En aquesta investigació han participat els investigadors del grup Itaka del Departament d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques de la URV i del Grup Asterisc, del Departament d’Estudis de Comunicació de la URV.
0 comments
Pingback: Los medios de comunicación se interesan por una de las últimas publicaciones del proyecto | ComTur 2.0