Torredembarra augmenta un 5,2% el pressupost pel 2021

L’aprovació del pressupost de la Corporació Municipal de Torredembarra per al 2021 i la nova Relació de llocs de Treball (RTL) són els punts que aniran a debat al ple extraordinari que tindrà lloc aquest dijous, 25 de febrer, a les 10 h.

El regidor d’Hisenda, Josep Ma. Guasch

L’equip de govern presenta un pressupost que ascendeix a un total de 24.204.871,12 euros, el que representa un increment del 5,20 % respecte al 2020. Durant la presentació que s’ha dut a terme aquest dimecres per via telemàtica, el regidor d’Hisenda, Josep Maria Guasch, ha explicat els trets generals del pressupost.

Ha exposat que els principals increments es dirigeixen a les transferències corrents (s’augmenta un 22,58 %) ja que es destinaran més recursos al conveni en matèria de benestar social signat amb el Consell Comarcal del Tarragonès i l’obertura d’una nova línia de 80.000 euros destinada a subvencions Covid-19 per a activitats econòmiques afectades. També creixen les inversions en un 26,61 % que arribaran enguany als 3.527.337,40 euros, destacant les obres de cobriment i climatització de la piscina.

Un altre capítol que s’incrementa, en aquest cas lleugerament amb un 2,19 %, és el de les despeses de personal. La principal novetat és que la despesa de personal està vinculada amb l’aprovació de la Relació de llocs de treball i la proposta econòmica de la valoració dels mateixos. Amb la nova RLT s’han definit nous llocs de treball i enguany es preveu cobrir, principalment, els de responsable de la brigada municipal, tècnic/a de residus i neteja de la via pública i tècnic/a informàtic/a. També s’inclou l’increment d’un 0,9 % salarial d’acord amb els pressupostos generals de l’Estat.

La despesa general s’ha previst en 8.202.883,22 euros i es manté pràcticament igual que el 2020. Baixen les despeses financeres (interessos préstecs, comissions, etc.) un 14,10 % i se situen en 134.000 euros. Les subvencions a entitats culturals i la Fundació Antoni Roig es mantenen pràcticament igual (30.000 euros). Els recursos destinats a l’amortització de préstecs creix un 12,10 % arribant a 1.519.000 euros.

L’alcalde Eduard Rovira

Pel que fa al pressupost d’ingressos, s’ha realitzat una previsió molt real i prudent. D’aquesta manera, es mantenen pràcticament igual l’ingrés per impostos directes, amb un total d’11.966.000 euros (increment del 0,69 %). En canvi, la previsió d’impostos indirectes cau un 33,33 % situant-se en 200.000 euros ja que el seu comportament va lligat a l’evolució del mercat immobiliari. També s’ha ajustat a la baixa la previsió d’ingressos per taxes, preveient 4.425.054,60 euros (un 3,63 % menys) basant-se en les dades de recaptació efectiva del 2020 i anteriors.

Les transferències corrents pugen un 13,91 % situant-se en 4.932.444,07 euros. Principalment, l’increment ve donat per un increment de 130.000 euros de la participació als tributs de l’Estat, la previsió de 142.000 euros del Fons extraordinari de la Generalitat Covid-19 i per una subvenció de la Generalitat de 131.000 euros per finançar les llars d’infants municipals.

Una altra dada destacada és la previsió de sol·licitud d’un préstec per a finançar inversions per valor de 2.300.000 euros. Aquesta operació és possible gràcies a la bona salut financera de les arques municipals que permeten un préstec d’aquest import sense superar la ràtio del 50 % d’endeutament.

Inversions
Les inversions previstes en el pressupost del 2021 ascendeixen a 3.527.337,40 euros, els quals es finançaran de la següent forma:

Ingressos corrents: 643.084,83 €
Endeutament: 2.300.000 €
Subvencions: 216.447,97 €
Quotes urbanístiques: 365.804,60 €

El projecte més destacat és el cobriment i climatització de la piscina municipal amb un pressupost d’1.700.000 eurs finançats a través d’un préstec. També s’ha previst l’adquisició d’una nau per a l’Arxiu Municipal per un import de 320.000 euros que es finançaran amb una subvenció del Pla d’Acció Municipal 2021 de la Diputació de Tarragona de 216.447,97 € i la resta amb recursos ordinaris. També s’han previst actuacions de protecció del patrimoni artístic i cultural de Torredembarra. Concretament, 120.000 euros per a la Vil·la romana del Moro i 123.000 euros per a la Sínia de la vila.

Relació de llocs de treball
La Relació de llocs de treball (RLT) és el document que contempla tots els llocs de treball, estiguin ocupats o vacants, dels empleats (funcionaris, laborals i eventuals) d’una administració pública. Aquest document inclou la informació essencial sobre el lloc de treball en quant a la descripció de les tasques que té assignades i els requisits de formació i d’accés per a ocupar-los. Per tant, és la descripció del lloc de treball, no de la persona que l’ocupa. En total, la nova RLT descriu fins a 121 llocs de treball diferents.

L’alcalde de Torredembarra, Eduard Rovira, ha exposat que actualment, les tipologies de llocs de treball i descripcions estan desfasades i no existeix la corresponent valoració econòmica dels llocs d’acord amb criteris tècnics i objectius. La redacció de la nova RLT i la corresponent valoració de llocs de treball que ara es porta a aprovació es va iniciar l’any 2017 i es va adjudicar a una empresa externa (Consultors de Gestió Pública, S.L.) i el manual bàsic de valoració econòmica dels llocs de treball s’ha acordat conjuntament amb els representants sindicals dels treballadors. Cal tenir presents que les retribucions dels empleats públics contemplen el salari base segons categoria laboral i l’antiguitat que marca el pressupost general de l’Estat, així com el complement de destí vinculat directament a la categoria professional. El complement específic és aquell que recull les circumstàncies concretes de cada lloc de treball i que s’ha valorat d’acord amb un seguit de factors relacionats amb la dificultat tècnica, la responsabilitat, les condicions ambientals i de risc i la dedicació.

En aquests moments, l’Ajuntament disposa de 249 treballadors i treballadores (ja que hi ha llocs de treball que compten amb més d’una plaça per exemple, auxiliar de gestió administrativa o oficial paleta). En el període d’al·legacions previ a l’aprovació de la RLT es van presentar un total de 63 al·legacions, de les quals 40 es proposa estimar total o parcialment i 23 es proposa desestimar.

La nova RLT permet disposar d’una eina actualitzada que respon a les necessitats actuals del municipi, que comportarà una millora professional dels serveis que es donen a la ciutadania. També permetrà mantenir-la actualitzada amb les modificacions que s’hagin d’aplicar segons les necessitats del moment.

PUBLICITAT

PUBLICITAT
Advertisement

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.



RCPRESS no es fa responsable de les opinions expressades pels usuaris i col·laboradors. El contingut d’aquestes són a títol personal de l’autor

NOTA LEGAL   |   POLITICA DE PRIVACITAT I COOKIES


Newsletter

Download Nulled WordPress Themes
Free Download WordPress Themes
Premium WordPress Themes Download
Download WordPress Themes
udemy paid course free download