Tarragona, conjuntament amb d’altres ciutats patrimoni de la Humanitat, participa, fins el proper dilluns, al Salon des Vacances a Brussel·les.
El Salon des Vacances és una de les fires de turisme més importants d’Europa i, sens dubte, la principal fira de la indústria turística de totes les que es desenvolupen a Bèlgica . Dirigida especialment al consumidor final, es converteix en l’aparador ideal per promocionar els 65 països que es donen cita al recinte firal, una oferta que podran conèixer de primera mà els prop de 300.000 visitants que l’organització espera.
El viatger belga es decanta per vacances fly & drive -avió i cotxe – , hotels, caravana i càmping principalment , ja que són grans aficionats a conèixer la destinació pel seu compte.
També es caracteritza per realitzar una major despesa diària i una superior durada de la seva estada respecte a visitants d’altres països. Cal tenir en compte que Bèlgica té una renda per càpita alta en comparació amb la mitjana de la UE, amb nivells molt similars a països com Suècia, Finlàndia o Alemanya, motius pels quals el mercat belga sens dubte és dels més interessants d’Europa en les circumstàncies actuals.
Espanya és el segon país de destinació dels viatges a l’estranger dels belgues , per darrere de França, amb prop de 2.000.000 milions de viatgers el 2013, amb un creixement interanual del 8,8 % i un increment de la despesa total del 18 , 3%.
Programa per 2014
El Pla Operatiu de Turisme del Grup de Ciutats Patrimoni aposta per la presència de les 13 ciutats participants, entre aquestes Tarragona, a les fires més importants del món: Vakantiebeurs d’Utrecht ( celebrada el mes passat), Salon des Vacances de Brussel·les, ITB de Berlín i JATA de Tòquio, fòrums en els quals el Grup presentarà de forma conjunta el seu producte especialitzat de turisme cultural amb el segell d’excel·lència que li atorga el segell de Patrimoni Mundial de la UNESCO.