Tarragona ciutat es consolida com a tercera destinació local de la província per darrere de Salou i Cambrils
Els empresaris del sector turístic de Tarragona ciutat qualifiquen la temporada alta de 2018 com a “bona”, encara la suau caiguda de pernoctacions. En el cas dels càmpings la caiguda tot just arriba al 2% i respecte als hotels, dit descens pot xifrar-se entre el 2,9%, mentre el preu mitjà s’incrementa l’1,9%.
L’Agrupació de Càmpings Tarragona Ciutat, l’Associació d’Hotels de Tarragona (AHT) i l’Associació Tarragona Apartaments Turístics i Hostels consideren que les dades facilitades per l’Observatori del Parc Científic i Tecnològic (PCT) de Turisme i Oci de Catalunya, amb 1, 5 milions de pernoctacions el 2018 i gairebé 800.000 d’elles a temporada alta, són positius, encara que sense caure en l’autocomplaença.
Amb aquestes dades, Tarragona ciutat es consolida com a tercera destinació local de la província, per darrere de Salou i Cambrils i per sobre de la Pineda/Vila-seca.
Els mercats estrangers tradicionals dels càmpings registren importants descensos: França (-11%), Alemanya (-3%) o Bèlgica (-18%) il·lustren una espiral preocupant, que el 2018 ha estat compensada per l’excel·lent comportament del client espanyol, sobretot català i del corredor de l’Ebre.