Tarragona es prepara per rebre 110 mil creueristes

El president del Port sortint, Josep Andreu  ha fet una radiografia del sector creuerístic a Tarragona. La satisfacció era generalitzada en la roda de premsa en què han participat representants de l’Ajuntament de Tarragona i Reus, URV, Cambra de Comerç i Diputació. La regidora de Comerç, Elvira Ferrando, ha dit que davant dels actuals resultats hem de parlar de realitat i no de projecte.

A partir de la informació divulgada avui, la ‘Taula estratègica de creuers’ podrà treballar de forma unificada per fer que el territori sigui encara més atractiu de cara al turisme que ens arriba per mar. Enguany, al Port de Tarragona han desembarcat uns 99 mil passatgers distribuïts en 57 vaixells. Tres de cada quatre usuaris són clients de Costa Cruceros, la companyia que, de cara a la propera temporada, incrementarà la capacitat dels vaixells que destinarà a Tarragona (operarà el Costa Fortuna amb capacitat per a 3.500 passatgers i ho farà al diumenge i no al divendres com fins ara).

El sector creuerístic ha pujat com l’escuma en els darrers tres anys, gràcies, en gran part, al lideratge del president de l’Autoritat Portuària, Josep Andreu.

L’impacte econòmic de l’activitat de creuers a Tarragona representa uns 7,3 milions d’euros. Davant d’aquestes xifres i de l’interès manifestat per les navieres, el territori haurà d’enfrontar nous reptes i esforçar-se per aconseguir que el sector continuï creixent. L’objectiu de cara al 2019 és assolir els 110 mil creueristes, un 12% més i 67 vaixells.

Els representants de la Taula Estratègica de creuers s’ha felicitat mútuament en assabentar-se que els turistes que ens visiten en vaixell puntuen el servei i l’estada al territori amb un 8,2. “La idea és mantenir aquesta puntuació. Hem de treballar en aquest sentit, aprofitant les sinergies”, ha dit la regidora de Comerç i Turisme de Reus, Montse Caelles.

Per hi ha una pregunta que cal fer-se: estem preparats per rebre tants creueristes? La regidora de Comerç de Tarragona, Elvira Ferrando, ha recordat l’impuls de la zona d’acolliment de creueristes (ZAC), que ja té 41 establiments adherits amb el compromís d’obrir específicament en diumenge Alguns d’ells paguen una quota per sortir en el plànol que es lliure als turistes. Amb tot, reconeix que no és fàcil perquè són molts creueristes, però hem de treballar-ho, parlar-ho i preparar-nos”.

La titular de Comerç es compromet a continuar treballant amb els sectors comercial i turístic per garantir que el visitants puguin trobar negocis oberts.

Per la seva banda,  la regidora de Turisme ha recordat que els museus i els actius patrimonials també hauran d’adaptar els horaris a les necessitats dels visitants que arriben en vaixell. En aquesta línia, Inmaculada Rodríguez ha admès que el diumenge es presenta “com un gran repte” i ha cridat a aprofitar les oportunitats que s’obren amb els creuers.

Josep Andreu, el president sortint del Port

Josep Andreu, en la podria haver estat la seva darrera roda de premsa com a president del Port, ha instat als responsables del Turisme a posar-se les piles i ha recordat que per celebrar aquest èxit hi ha molta feina al darrere. “Quan som capaços d’ensenyar qui som, agradem”, ha remarcat, tot afegint que en aquest sector no es pot improvisar.

Pel que fa a la despesa, la gran majoria gasten en transport -un 82%-, mentre que la meitat compren records i roba, i consumeixen en bars i cafeteries. De mitjana, la despesa és de 26,6 euros per persona, una xifra que es manté respecte l’any anterior. 

Andreu també ha dit que és important saber mantenir els nivells d’exigència dels creueristes. És un repte que no és fàcil i requereix la unitat de tots els integrants de la Taula estratègica.

De les enquestes que s’han fet als usuaris se’n desprèn que, de mitjana, la valoració global que fan de la destinació és de 8,2 punts sobre 10. A més, el 90% recomanaran o podrien recomanar l’opció de viatjar a Tarragona.

Pel que fa a l’origen dels visitants, la influència de Costa Cruceros fa que 32.000 creueristes siguin italians, 20.000 espanyols, 18.000 britànics, 9.000 francesos, 5.000 alemanys i 2.000 nord-americans. Les franges d’edat més freqüents oscil·len entre els 45 i els 65 anys, tot i que cada cop es capta clientela més jove.

 

 

VÍDEOS

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.



RCPRESS no es fa responsable de les opinions expressades pels usuaris i col·laboradors. El contingut d’aquestes són a títol personal de l’autor

NOTA LEGAL   |   POLITICA DE PRIVACITAT I COOKIES


Newsletter

Download Nulled WordPress Themes
Download Premium WordPress Themes Free
Download WordPress Themes
Free Download WordPress Themes
udemy paid course free download