El ple de Tarragona, celebrat aquest dilluns, ha ratificat el decret, on es confirma l’acceptació de la cessió de diversos trams de carreteres del Ministeri de Foment a favor de l’Ajuntament de Tarragona.
La mesura afecta els trams de la carretera N-240 que transcorren per l’avinguda d’Andorra entre la Plaça Imperial Tàrraco i la rotonda de l’avinguda de Catalunya- i per la carretera de Valls fins al pont que creua sobre l’autovia A-7.
Pel que fa a l’N-340, s’inclou l’avinguda de Roma, diferents trams de la Via Augusta i de la carretera de València, així com la carretera Vella de València des de la rotonda d’accés al Polígon Francolí a la rotonda de CLH.
Altres trams que quedaran en mans del consistori són la corba Voramar, els accessos a Cala Romana i a la Ciutat Residencial, els marges de la rotonda de la carretera del Catllar, el passeig de la Independència -des de l’avinguda de Roma a l’avinguda Ramón y Cajal i fins Torres Jordi-, des de Torres Jordi fins el límit del sistema portuari, la circumval·lació de la Floresta, diferents trams de la T-11 com la plaça d’Europa i des de la carretera del Cementiri a les rotondes nord i sud.
Traspàs i un aparcament dissuasiu
A més d’aquests trams, l’Ajuntament de Tarragona està negociant una segona fase de cessions que inclouria la resta de trams que s’han convertit en xarxa viària urbana, com l’N-240, de la plaça Imperial Tàrraco fins a Sant Salvador, o les antigues carreteres de València i Barcelona.
D’altra banda, el Ministeri de Foment també cedeix a l’Ajuntament una finca de 5.528 metres quadrats inclosa dins del Pla parcial de la Horta Gran, a l’entrada a la ciutat des de Ponent, on l’Ajuntament implantarà un nou aparcament municipal dissuasiu.