SalouCongress és un certamen que ha vingut per a quedar-se. Es tracta d’una convenció pensada per debatre els aspectes més rellevants del turisme de sol i platja i de la seva sostenibilitat en l’àmbit de finançament, model i transformació digital.
El congrés, una iniciativa de l’alcaldia de Salou i la Regidoria d’Hisenda, ha estat inaugurat pel secretari d’estat de Turisme, Fernando Valdés, de la delegada del govern espanyol a Catalunya, Maria Eugènia Gay i de l’alcalde Pere Granados. Durant l’acte inaugural, el número 2 del Ministeri de Turisme ha explicat que Salou és un exemple i un referent en el sector turístic. Davant els representants de l’Aliança dels Municipis Turístics de Sol i Platja i altres agents turístics, Valdés ha volgut destacar que els municipis de costa volen captar el turisme durant els 12 mesos de l’any i ha manifestat el compromís del govern de Pedro Sánchez amb el sector turístic.
El secretari d’estat ha compartit amb el públic algunes xifres interessants referents al sector i també ha dit que l’executiu espanyol ha destinat més de 200 milions d’euros provinents dels fons Next Generation a municipis turístics de tota la geografia espanyola. D’aquests, 35 milions d’euros aniran a la demarcació de Tarragona i sis milions, concretament a Salou. Uns diners que ajudaran a “apostar per la mobilitat sostenible i un turisme cada vegada més intel·ligent”.
Per la seva banda, l’alcalde de Salou, Pere Granados, ha volgut remarcar la importància d’aquest congrés, ja que es tracta d’una plataforma per auscultar, analitzar i prendre decisions referents a un sector que genera molts llocs de treball i potencia l’economia del país.
Granados ha mencionat la necessitat de tenir en compte la sostenibilitat ambiental, social i econòmica, sense la qual “no es podrà avançar cap a la consecució d’un nou marc, capaç de reactivar i sustentar una economia d’èxit, en sintonia amb els nous hàbits, exigències i tendències del turisme”.
També ha assenyalat la importància del finançament dels municipis de costa, que han d’oferir serveis sobredimensionats; i s’ha referit a la creació i millora de producte turístic per “desestacionalitzar, diversificar i posicionar, competitivament, les destinacions”.
Granados ha afirmat que per a la transformació dels municipis de costa és necessari “apostar per un turisme sostenible, en tots els vessants; intel·ligent i responsable”.
Finalment, ha fet referència al patrimoni natural i històric i a la mobilitat urbana sostenible, amb l’ús d’energies netes i renovables, i essent solidaris amb la descarbonització i la lluita contra el canvi climàtic.
A finalitzar, la delegada del govern, Maria Eugència Gay, ha explicat que els municipis de costa han d’anar cap a la sostenibilitat i han de guanyar competitivitat, transformar-se digitalment per esdevenir intel·ligents i assolir la desestacionalització, generant oportunitats al Camp de Tarragona i a la Costa Daurada, amb resiliència. En la seva opinió, cal aprofitar les noves tecnologies i les oportunitats que ofereix la indústria i la transformació digital dels municipis per afrontar tots els reptes dels municipis turístics, i, en concret, els de sol i platja.
VÍDEOS