19. Abril 2024

Salou licita un nou contracte de la neteja

L’Ajuntament de Salou va exposar, divendres, durant la comissió informativa de Serveis Generals, amb l’assistència de tots els grups polítics, la informació relativa al nou contracte de recollida de la brossa al municipi, el qual millorarà la qualitat i el rendiment del servei de neteja a tota la ciutat.

El nou contracte té com a objectiu incrementar el percentatge de recollida de residus per alinear el municipi amb els requisits normatius que marca Europa, d’una banda; i per millorar el rendiment del servei, de l’altra. Així, és important reduir la fracció i rebuig per abaixar els costos de tractament d’aquesta fracció, ja que la tendència és que aquest cost augmenti per la penalització de la mala gestió de la recollida selectiva. Allò que es pretén és incrementar en residus valoritzables i minorar els no valoritzables (rebuig o resta).

Dos lots
L’àmbit del nou contracte contempla dos lots. El primer fa referència als serveis de recollida i transport de les fraccions; resta, orgànica, envasos lleugers, paper i cartró, vidre, mobles, voluminosos i piles, poda i jardineria, neteja viària, neteja de platges, recollida selectiva de platges i gestió de la deixalleria fixa; deixalleries mòbils i minipunts nets. La durada del contracte per a aquest lot és de 12 anys.
Val a dir que com més gran sigui el reciclatge de cada fracció i menys calgui incinerar els residus, més avantatges fiscals tindrà la ciutadania a l’hora de pagar la taxa.

El segon lot fa referència als serveis de gestió de les fraccions: oli domèstic usat i roba i calçat. La durada del contracte per a aquest lot és de 5 anys.

Els dos primers anys del contracte es realitzaran els mateixos serveis que en l’actualitat, més diverses millores perquè s’aconsegueixin uns millors resultats de reciclatge, control i servei.

És important destacar que Salou implementa nous sistemes de recollida eficients: porta a porta i contenidors intel·ligents.

Salou implementarà nous sistemes de recollida eficients: porta a porta i contenidors intel·ligents

Es farà una prova pilot de recollida selectiva els dos primers anys al sector HORECA (restauració) a la zona turística; i també s’ampliarà la recollida porta a porta als hotels, pel que fa a les fraccions que no es recollien, per completar tots els tipus de residus. Aquesta prova pilot s’estendrà a la resta del municipi, durant la segona fase (del tercer al dotzè any).
Actualment, es presta el servei de recollida porta a porta als establiments hotelers per a totes les fraccions, menys els envasos. El resultat és satisfactori.  El nou contracte preveu l’ampliació d’aquest servei de recollida per incorporar la fracció d’envasos.

De l’any 3 al 12 del contracte, la segona fase, s’inclouen una gran quantitat de millores en els serveis de neteja i en recollida de residus. S’implanten nous sistemes per a la recollida domiciliària, que són el porta a porta en urbanitzacions amb habitatges unifamiliars; tancament de contenidors equipats amb sistemes d’identificació en un sector delimitat del municipi (població estable); i tancament de contenidors de la fracció orgànica, en tot el municipi.

Amb la voluntat de seleccionar millor els residus que es generen a Salou i tenint-ne en compte la seva tipologia, s’implantarà un nou servei de recollida per a les activitats comercials. S’ampliarà la recollida de poda (6 cops per setmana) els mesos d’abril, maig i octubre.

Neteja viària
Pel que fa a neteja viària, s’instal·laran papereres d’envasos de major capacitat a la franja marítima; es millorarà el rendiment en circuits llargs; es millorarà el reforç en època de caiguda de les fulles; es reforçaran els repassos de tarda i matí; hi haurà un equip de neteja exclusiu de parcs infantils; es reforçarà l’equip manual dels punts més necessaris, a més de l’increment de 2 buidatges de papereres diàries; i es netejarà, dos cops l’any, la zona dels penya-segats. S’emprarà, en general, la hidroneteja a la via pública.
Hi haurà un reforç de la neteja quan finalitzi l’activitat de l’oci nocturn. També es disposarà d’una bossa d’hores per acomodar el servei a necessitats sobrevingudes.

Deixalleria
L’accés serà amb identificació d’usuari. S’instal·larà una deixalleria modular de proximitat i es col·locaran mupis (contenidors per a petits residus).

Monitorització del servei
Es monitoritzarà el servei a través d’una aplicació específica per tal de garantir que es compleixen els acords contractats i les seves condicions.

PUBLICITAT








Quins partits governaran a Tarragona?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Download Nulled WordPress Themes
Premium WordPress Themes Download
Free Download WordPress Themes
Download Nulled WordPress Themes
online free course