L’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, ha carregat contra el Govern de la Generalitat envers el projecte Tren-Tramvia, ja que considera que el territori hauria d’haver format part de l’ideari en qüestió. A banda, el batlle també ha criticat els 20 anys que s’ha tardat a elaborar la iniciativa, tot per “fer una proposta d’un pla que senzillament aprofita les vies que ja existeixen”. Amb tot, no reconeix que hi hagi “deslleialtat” per part del Govern. Ricomà també ha valorat la proposta – en una entrevista amb l’ACN – com a poc ambiciosa i, a més, dubta de si farà augmentar l’ús del transport públic.
En aquest sentit recorda que al Camp de Tarragona es fan uns 20 milions de viatges l’any amb transport públic, i que aquesta xifra s’ha d’incrementar per tal que es redueixi la contaminació provocada pels vehicles privats. “Potser a Cambrils pot augmentar però a l’eix Tarragona Reus, que és on hi ha més persones, tinc dubtes més que raonables”, expressa.
Segons el projecte de Territori, la unió de les dues grans ciutats del Camp de Tarragona es faria per Vila-seca, aprofitant el traçat actual de les vies de tren. I això el batlle no ho veu clar: “haurà d’anar per la mateixa via que els trens de mercaderies, regionals, rodalies i llarg recorregut. Els tècnics diuen que amb el corredor mediterrani la línia quedarà absolutament saturada. Això funcionarà? Farem que pugi l’ús del tren o seguirà sent més pràctic agafar l’autobús?”, qüestiona.
Alhora, l’alcalde reflexiona que “en certa manera el Camp de Tarragona és una gran ciutat disgregada en molts nuclis”, com Tarragona, Reus, Vila-seca o Cambrils. “La gent dorm en un lloc, treballa en un altre i fa oci en un tercer, i això demana connexions ràpides i una intermodalitat. El plantejament actual ajuda a tenir-les?”, es pregunta. A més, creu que “ni remotament” serà com un metro, com s’havia indicat des de Territori.