El ple de l’Ajuntament de Reus ha desbloquejat la licitació del contracte del servei de neteja viària i recollida de residus, i obrir la convocatòria del concurs públic per adjudicar el contracte municipal. El contracte té un pressupost de licitació de 13,7 milions anuals i una vigència de deu anys.
Segons informa el consistori, el nou contracte es fixa com a objectiu “millorar les prestacions actuals amb un servei més eficient i flexible, més proper a la ciutadania, i adaptat a les característiques de cada barri de la ciutat”. L’acord de ple desbloqueja una licitació aturada inicialment per les al·legacions presentades contra el plec de clàusules del concurs públic.
L’adjudicació del contracte corresponent al servei de neteja i recollida de residus contempla la subrogació del personal de l’adjudicatari que actualment presta el servei, d’acord amb el conveni col·lectiu del sector. A més, s’estableix un procés de millora contínua de l’estat de la neteja, amb un control de la qualitat de l’execució del servei i possibilitat de penalitzacions.
Algunes millores que preveu el contracte és la reducció de la longitud dels recorreguts per adaptar-los al rendiment òptim, l’increment de recorreguts i de la mecanització, mitjançat l’escombrada mecànica de voreres, una major eficiència dels tractaments amb aigua, increment dels serveis de neteja de taques i grafits, i geolocalització de tots els serveis amb sensors d’activitat.
A més, es renovarà tot el parc de contenidors de càrrega lateral. Els licitadors proposaran alternatives per zones amb dificultats per col·locar contenidors així com d’una de sistema de recollida porta a porta, com a prova pilot. També es farà una prova amb contenidors i identificació d’usuari (amb targeta o mòbil).