25. Abril 2024

Repsol estrena el primer biocombustible fabricat a TGN en un vol de Vueling

Un avió de Vueling ha probat el nou biocombustible

Repsol ha estrenat aquest dimecres un biocombustible d’aviació fabricat a la refineria de Tarragona en un vol comercial entre Barcelona i Sevilla. L’avió ha estat operat per Vueling, en el que ha estat el primer recorregut que ha fet l’aerolínia amb un carburant sostenible.

La petroliera ha produït un lot de 10.000 tones d’aquest bio jet, que conté un 2,6% d’olis vegetals d’origen sostenible i que el seu ús permetrà estalviar l’emissió de 630 tones de CO₂ a l’atmosfera, l’equivalent a 33 vols entre Barcelona i la capital andalusa. Representants de les dues companyies han destacat la voluntat d’incrementar l’ús de biocombustibles per arribar el 2050 a les zero emissions.

El president de Vueling, Marco Sansavini, ha destacat que el vol d’aquest dimecres ha reduït un 25% el volum d’emissions d’un vol convencional, el que es tradueix en una reducció d’emissió de 2,5 tones de CO₂. Amb tot, ha afirmat que ha estat “una prova pilot”. El directiu ha reconegut que queda molt camí per recórrer per arribar a l’objectiu de la companyia d’utilitzar un 10% de combustibles sostenibles el 2030. “La producció de biocombustibles ha de pujar”, ha remarcat. I ha afegit: “Estem en fase de proves, no d’adopció sistemàtica, però hem d’estar preparats per quan hi hagi més producció”.

“La producció de biocombustibles ha de pujar. Estem en fase de proves, no d’adopció sistemàtica, però hem d’estar preparats per quan hi hagi més producció”

El carburant amb el qual s’ha efectuat el vol és una mescla que conté un 2,6% de biocombustible –basat en olis vegetals- però que té les mateixes qualitats energètiques que el convencional. Tal com ha indicat el director del complex industrial de Repsol a Tarragona, Javier Sancho, la reglamentació marca que per raons tècniques avui dia el màxim de biocombustible que poden portar els avions és del 5%. En aquest sentit, la Unió Europea ha fixat que a partir del 2025 un 2% del combustible que usin les aeronaus sigui d’origen sostenible. “Ens estem avançant als pròxims requeriments”, ha destacat Sancho.

Un dels operaris carregant el biocombustible

En una línia similar, Sansavini ha assenyalat que “els biocombustibles d’avui són totalment compatibles amb la tecnologia actual” però ha remarcat que en el futur és possible que tant els carburants com els aparells necessitin adaptacions tecnològiques. De fet, el trajecte s’ha fet en un Airbus 320neo, un nou model que admet carburants sostenibles i que consumeix “un 18% menys que els de la tecnologia anterior”, ha apuntat el directiu.

En aquest àmbit, Sancho ha explicat els fons Next Generation són una bona eina i que Repsol té la fita de produir 3 milions de tones de biocombustibles l’any 2030. “Ho farem transformant les nostres refineries”, ha avançat. D’entrada, l’any vinent estrenaran una nova planta a Cartagena amb capacitat per produir 250.000 tones de carburant sostenible gràcies a una inversió de 190 M. De cara al 2024, a Bilbao, posaran en marxa una línia de 2.100 tones de combustible sintètic, que permetrà incorporar-hi hidrogen d’origen renovable.

En el cas de la refineria de Tarragona, el director del complex ha recordat que tenen un pla de transformació per avançar cap a la circularitat dels processos per tal de “substituir les matèries primeres convencionals per residus”, amb una inversió prevista de fins a 1.400 M. “Augmentarem la gamma dels diferents residus, que no només vindran del Camp de Tarragona, sinó que seran d’àmbit nacional”, ha apuntat.

PUBLICITAT

Quins partits governaran a Tarragona?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Download WordPress Themes
Download WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
Download Best WordPress Themes Free Download
online free course