Renfe vol conquerir el mercat jove amb el seu AVE ‘Low Cost’

Renfe estrenarà el proper 23 de juny el seu nou servei d’Alta Velocitat Low Cost (AVLO) amb l’objectiu d’atraure els viatgers més joves i oferir una oferta de parades més diversa en comparació a l’AVE. Així ho exposa el director de nous serveis de viatgers d’alta velocitat de l’entitat, Fèlix Martín. La iniciativa, que en primer terme només comptarà amb una línia entre Madrid i Barcelona, començarà amb 4 freqüències que permetran sortir de Tarragona a les 10:34 h i arribar a la capital del país a les 13:17h amb uns preus més baixos que els d’AVE. Per la tornada, l’AVLO surt de Madrid a les 19:30h i arriba a l’estació del Camp a les 22:10. Aquests són els horaris actuals, encara que Renfe els modificarà d’acord amb la demanda.

D’altra banda, aquests nous trens faran el següent recorregut en freqüències molt diverses: Figueres-Girona-Barcelona Sants- Camp de Tarragona-Lleida-Saragossa-Calatayud-Guadalajara-Madrid. En aquest sentit, Renfe vol oferir la possibilitat que un barceloní pugui passar tot el dia a Madrid i viceversa, ja que existeix la possibilitat de sortir de Sants a les 6:40 i arribar a la capital a les 9:25, havent de tornar a les 18:00 o les 19:30 cap a Catalunya.

El nou servei té exactament les mateixes condicions que l’alta velocitat tradicional, amb l’excepció de la cafeteria –que és substituïda per màquines expenedores- i els seients preferents, els quals han estat substituïts per uns altres més modestos que no eliminen la comoditat de viatjar en tren.

PUBLICITAT

Els preus oscil·len entre els 7 i els 69 euros, entenent que els preus més alts corresponen a les darreres places d’un viatge a l’inici d’un pont festiu. Segons Martín, els preus més comuns se situen entre els 7 i els 15 euros, una oferta molt competitiva que vol atraure el col·lectiu jove. Els menors de 14 anys podran aprofitar una tarifa plana per 5 euros. En paraules de Martín, “AVLO és un complement de l’oferta total de Renfe”. “Qui desitgi un viatge ràpid i amb comoditat pot escollir l’AVE, qui vulgui desplaçaments llargs pot agafar l’ALVIA, i qui s’estimi més un viatge bàsic amb preus reduïts podrà pujar-ne a un AVLO“, apunta el director dels nous serveis d’alta velocitat.

Fèlix Martín

Pel que fa a les places, aquests combois tenen una capacitat actual de 438 passatgers, encara que el 2022 s’incorporaran 10 nous trens de 581 places. Tenint en compte que existeix la possibilitat d’unir dos trens davant situacions de forta demanda, AVLO pot duplicar la capacitat en qualsevol moment.

Dos aspectes positius que s’afegeixen a la llista dels trens ‘Low Cost‘ de Renfe és que són completament sostenibles i accessibles per a persones amb mobilitat reduïda, ja que el vagó es troba a la mateixa alçada que l’andana. A més, són mitjans de transport segur en relació amb la covid-19. Més enllà de les mesures sanitàries ordinàries, l’aire de l’interior dels vagons es renova cada 7 minuts, garantint un ambient segur entre els viatgers.

Alex Riba
Madrid

VÍDEOS

PUBLICITAT

PUBLICITAT
Advertisement

PUBLICITAT

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.



RCPRESS no es fa responsable de les opinions expressades pels usuaris i col·laboradors. El contingut d’aquestes són a títol personal de l’autor

NOTA LEGAL   |   POLITICA DE PRIVACITAT I COOKIES


Newsletter

Download Nulled WordPress Themes
Download Premium WordPress Themes Free
Download Best WordPress Themes Free Download
Premium WordPress Themes Download
online free course