S’imaginen que baixen la brossa al contenidor de sempre i de sobte aquest és ‘intel·ligent’? Aquesta és la nova realitat dels veïns de Cala Romana i el Serrallo -d’aquí poc també a Bonavista- que baixen les seves escombraries cada dia. Es tracta d’una prova de l’Ajuntament de Tarragona per monitorar i incentivar el reciclatge als veïns de la ciutat.
Des de fa setmanes, al barri mariner tarragoní, els contenidors de fracció resta i orgànica s’han d’obrir mitjançant unes targetes (semblants a les de l’autobús) o els mòbils per tal de llençar la brossa. Doncs bé, des del digital larepúblicacheca.cat hem baixat fins al Serrallo per veure com s’adapten els veïns a la nova realitat i hi ha diferents punts de vista.
En primer lloc, tota tecnologia té algun inconvenient, sobretot per la gent gran que, amb prou feines, tenen mòbils de nova generació o els hi manca traça amb les targetes de crèdit. En una època on estem demanant que no es treguin l’atenció personalitzada en les entitats bancàries i les administracions públiques, potser implantar aquest tipus de sistemes, resta més que suma.
És el que ens comenta un veí del barri, que per raons de confidencialitat, no vol que el seu nom aparegui a l’article. Aquest ciutadà assegura que mentre van ser els agents cívics fent pedagogia, el sistema dels contenidors intel·ligents s’aguantava. En quant van marxar, han començat els problemes, ja que ens assegura que “el sistema no és àgil”.
El veí serrallenc apunta que moltes vegades aquests lectors no llegeixen bé les targetes i tampoc llegeix els mòbils, perquè s’han de posar d’una determinada manera. D’altra banda, per adquirir aquestes targetes o donar-te d’alta a l’aplicació ‘Civiwaste‘, necessites donar dades personals com l’IBI i el DNI per demostrar que ets veí del barri. I hi ha gent que resideix al Serrallo que, per les seves raons, no pot donar aquestes dades i les escombraries acaben a les papereres o, directament, a terra.
No entenem per què tantes traves a l’hora de llençar la brossa ni si això tindrà algun benefici directe.
“No ens han explicat perquè serveix exactament aquest servei. No entenem per què tantes traves a l’hora de llençar la brossa ni si això tindrà algun benefici directe. Si ens diuen que si reciclem bé això tindrà un benefici per la ciutadania, endavant. Però quins són els beneficis?” ens planteja el ciutadà.
Des d’aquest mitjà ens hem posat en contacte amb David Martín, president de l’Associació de Veïns del Serrallo qui ens ha assegurat que “tot està funcionant” correctament i que no hi ha cap “input” que digui el contrari. Martín explica que els agents cívics van estar ajudant a la gent i que el nou servei està funcionant “sense incidències destacables”. Caldrà veure quina és l’evolució, d’un servei que pot convertir-se en una ‘odissea’ per llençar la brossa. O ser una ‘revolució’ tecnològica. El temps dirà.
PUBLICITAT