25. Abril 2024

Proposen construir dues estacions de tren soterrades a Tarragona

L’Ajuntament de Tarragona proposa que el nou POUM prevegi dues estacions de tren soterrades que connectin l’Estació del Camp amb la ciutat, i una altra entre els Barris de Ponent i l’Arrabassada. Aquestes línies ferroviàries només s’adreçarien a passatgers i tindrien l’epicentre a sota de la plaça Imperial Tarraco o l’Horta Gran. La primera opció aniria sota terra des de Ponent fins a la mencionada plaça, i continuaria fins a la Vall de l’Arrabassada. L’altra, és una estació també soterrada entorn de l’Horta Gran, a tocar de la T-11. En aquest cas la via transcorreria en paral·lel a l’A-27 fins a l’estació d’alta velocitat de Camp de Tarragona. El nucli del POUM passarà per ple abans de final de mes.

El regidor de Territori de l’Ajuntament de Tarragona, Xavier Puig, ha apuntat que les dues alternatives serien positives per la ciutat, ja que permetrien deixar sense ús el traçat actual i així alliberar tota la façana marítima. A més d’acabar amb el pas de mercaderies pel centre de la ciutat, una reivindicació feta des de diferents estaments tarragonins.

Respecte a la proposta d’estació a la plaça Imperial Tarraco, Puig ha indicat que la via creuaria la ciutat per sota terra i acabaria enllaçant a la zona de Llevant amb l’actual línia de tren de la costa. A la Imperial es podria enllaçar amb l’estació d’autobusos -urbà i interurbà- i amb el futur tren-tramvia del Camp de Tarragona. Pel que fa a la d’Horta Gran, ha destacat que s’inclouria un enllaç que permetria els tarragonins anar directament cap a Madrid, Barcelona o València amb alta velocitat. “Aquest bypass cap al nord es faria de manera soterrada i no generaria cap efecte barrera entre el centre i Ponent”, ha destacat.

Amb tot, cap de les dues opcions preveu que hi passin trens de mercaderies, ja que “es pressuposa” que aquests trens sortirien del port de Tarragona en direcció a Ponent i Vila-seca, per després fer un itinerari per l’antiga línia de Reus a Roda de Berà o mitjançant una duplicació del corredor del Mediterrani. “La qüestió és que vagin cap a l’interior, on viu menys gent”, ha afirmat.

Tot i això, es tracta únicament de possibilitats que ha de preveure el pla urbanístic, per tal de fer una previsió de terrenys i espais de cara al futur i al creixement de la ciutat. Més endavant, ajuntament i estat -que és qui en definitiva probablement pagaria les obres- haurien de decantar-se per un dels dos plantejaments.

El nou POUM també plantejarà una rentada de cara al polígon industrial Francolí. La intenció és fer-hi “un ecobarri“, a partir de treure bona part de la indústria pesant actual i posar-hi “empreses tecnològiques, indústria de baixa intensitat, alguns habitatges, equipaments i zones verdes”. Una de les claus perquè això sigui una realitat és que l’empresa CLH abandoni la seva ubicació, a tocar del riu Francolí. “Hi estem treballant. A mitjà termini ho veiem possible, ells tenen bona predisposició”, ha exposat en relació amb l’empresa.

PUBLICITAT


Quins partits governaran a Tarragona?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Download WordPress Themes
Download Nulled WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
Free Download WordPress Themes
download udemy paid course for free