Més de 4 milions de visitants l’any passat. Aquestes són les xifres que ha presentat PortAventura en la inauguració de la 21a temporada.
Fernando Aldecoa, director general d’operacions i finances, ha comentat “el balanç positiu del 2015”, un any que ha estat el segon millor resultat pel que fa a visitants des de l’obertura de PortAventura. Les bones xifres vénen acompanyades per la celebració del 20è aniversari del parc.
Segons Aldecoa, el parc ja fa anys que va deixar de ser “només un parc temàtic i ara ja som un destí turístic i vocacional de referència a Europa”. El mercat francès segueix sent el més representatiu a escala internacional, seguit pel britànic. El rus va patir una davallada l’any 2015 que sembla que aquesta temporada es recuperarà, segons els pronòstics. Pel que fa al mercat nacional, Catalunya segueix sent el més important, seguit de la Comunitat Valenciana, País Basc i Balears i s’han incrementat les visites de turistes de Madrid, Cantàbria, Múrcia o Extremadura.
Gran expectació pel Ferrari Land
Per altra banda, Giovani Cavalli, director general comercial, ha comentat que les perspectives per enguany és augmentar en un milió més la xifra de visitants.
També ha destacat que estan treballant pel creixement futur de PortAventura i per l’obertura de Ferrari Land, que han confirmat que serà la primera setmana del 2017. Des de PortAventura estan treballant, i de valent, en ‘vendre’ el nou producte arreu d’Europa. Cavalli s’ha mostrat optimista per la bona rebuda i l’alt interès que ha despertat l’aposta per portar la marca del ‘Cavallino rampante’ a Tarragona.
El Ferrari Land ha despertat expectació en diferents fires europees importants a Itàlia, Alemanya, Rússia i Anglaterra i ha cridat l’atenció a mercats fins ara gairebé inexistents al parc com són l’Orient Mitjà i Brasil. “PortAventuta World serà molt més del que és avui amb l’obertura del Ferrari Land”, ha expressat Cavalli.
Jonathan OCA
jonathan@larepublicacheca.com