20. Abril 2024

SOSPITES EN UN CURS DE FORMACIÓ A LA CAMBRA DE VALLS

 

Els alumnes denuncien que el curs no va complir els requisits establerts per la normativa en materials, instal·lacions, espais i equipaments. Tot i les queixes, la nota global d’un dels qüestionaris de valoració va ser d’un 4,33 sobre 5. Quelcom no quadra…

El curs ‘Gestió Administrativa i financera de Comerç Internacional’, impartit a la Cambra de Comerç de Valls des de febrer de 2015 i subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) amb fons europeus, està immers en una gran polèmica. canbracomerçvallsTot perquè, segons el parer dels alumnes, no va disposar de la majoria dels requisits per a dur-lo a terme, incomplint així els mínims en espais, instal·lacions, materials i equipaments que estableix la normativa.

D’acord amb la versió de l’alumnat, durant l’acció formativa, de 660 hores, hi va haver manca d’ordinadors i del software necessari per a impartir el curs, no es va fer entrega dels manuals ni dels llibres de text, van faltar diccionaris, materials d’aula així com reproductors i gravadores de so, incomplint així el Reial Decret de certificats de professionalitat de la família professional de Comerç i Màrqueting. Alguns dels assistents, en declaracions a aquest digital, sospiten que hi va haver tractes de favor a alumnes i requisits d’accés menyspreats. També sostenen que podria estar davant d’incompliments pel que fa a l’espai, ja que l’Aula 1 – on es va impartir el curs – disposa de 40 metres quadrats, dimensió inferior al que estableix la normativa (45 metres quadrats per a quinze alumnes).

Manca de material i brutícia
El malestar general creat arrel d’aquesta situació va propiciar que l’alumnat presentés una queixa formal al Departament d’Empresa i Ocupació al Setembre de 2015. En aquesta queixa, a la que ha tingut accés aquest diari, a part de fer constar possibles tractes de favor, la manca de manuals, d’ordinadors i de llibres de text, van denunciar la manca de neteja a l’aula i la falta d’informació rebuda sobre el pagament dels pàrquings i la gasolina del quilometratge dels alumnes. Tot i les queixes, el SOC no va donar resposta a cap de les demandes dels estudiants.soc_

“Em van donar una carpeta, uns bolis i poca cosa més. Cadascú portava el seu material”. Rocio Camila, de 21 anys va deixar el curs als tres mesos de començar-lo perquè va trobar una feina. La jove, a més d’assegurar que no es va lliurar el material necessari, va lamentar el fet que no hi hagués ordinadors a l’aula; “només treballàvem amb l’ordinador que portava la professora” va comentar, remarcant que “van portar uns ordinadors que no funcionaven i se’ls van tornar a emportar. No sé si per fer el paripé”.

Un altre alumne del curs, que va preferir mantenir-se en l’anonimat, també va queixar-se pel que fa al lliurament de material, tot assegurant que l’únic que se li va fer entrega va ser un boli, una carpeta buida i bruta, així com l’horari i planificació del curs.

Pel que fa als ordinadors va assegurar que mai han tingut ordinadors operatius a l’aula; “al principi no hi havia ordinadors, més endavant ens vam queixar i en van portar uns que no funcionaven; a les poques setmanes els van apilar a un racó de l’aula”. L’estudiant també va lamentar les dimensions i la brutícia de l’aula: “l’aula era molt petita, casi no et podies moure ja que les taules estaven massa juntes i no la netejaven mai”.

cambravalls
L’alumnat es queixa de la Cambra // Foto: El Vallenc

Qüestionaris de valoració retocats?
La valoració del centre per part de l’alumnat és un dels criteris que estableix el SOC per a atorgar les subvencions als corresponents centres per a futures accions formatives. Aquesta valoració es du a terme mitjançant uns qüestionaris que puntuen del 0 (la nota més negativa) al 5 (la més positiva) amb la possibilitat de ficar observacions en un espai.

En aquests formularis, els alumnes van transmetre el seu malestar en la majoria de preguntes, puntuant de manera baixa i ficant nombroses observacions ens els requadres establerts. “Vaig posar observacions sobre la falta de material, d’ordinadors i sobre la manca de neteja”, a més, vaig puntuar molt baix els qüestionaris”, va afirmar l’alumne, tot assegurant que tots els alumnes van posar observacions i males puntuacions.

No obstant això, en un dels informes de conclusions, fet unes setmanes abans que els alumnes presentessin una queixa formal, la valoració global de l’alumnat del curs va ser d’un 4,33 sobre 5, un notable segons l’escala de criteris. També van desaparèixer les observacions que els alumnes van ficar i que evidenciaven les seves queixes.
Pel que fa als qüestionaris d’entrega de material, que ja venien marcats afirmativament, tots els alumnes van afegir al lateral de les caselles que no havien rebut ni el material didàctic ni alguns documents informatius.

Poca disponibilitat per esclarir la polèmica
Gemma Montserrat, responsable de la formació de la Cambra de Comerç de Valls, va declinar respondre a les preguntes que aquest diari li va fer per tal d’esclarir les queixes dels alumnes.
Per la seva part, aquest digital va intentar conèixer l’opinió del director territorial de Treball, Francesc Tarragona, però els nostres esforços han resultat del tot infructífers.

Alexandre NADAL FERRET

 

Quins partits governaran a Tarragona?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Download Best WordPress Themes Free Download
Download Nulled WordPress Themes
Download Best WordPress Themes Free Download
Download Nulled WordPress Themes
online free course