NI RASTRE A MADRID DE L’ESTACIÓ DE BELLISENS QUE VEN PELLICER

Un moment del debat
Un moment del debat

El debat electoral organitzat conjuntament entre Canal Reus TV i la Cadena SER ha tingut una derivada poc després de la seva finalització. L’afirmació de l’alcalde en funcions i candidat a la reelecció per CiU, Carles Pellicer, de que el baixador previst a la zona de Bellisens “està acabat entre el 2016 i el 2017” ha comportat una rèplica immediata del seu contrincant socialista. Dins i fora de l’estudi.

“Tinc la resposta del Ministeri de Foment del 9 d’abril del 2015 -afirmava Francesc Vallès davant les càmeres- on es diu que encara es requereixen estudis de viabilitat i que a hores d’ara no és factible respondre a la qüestió que li havia formulat”, consistent en determinar si estava prevista aquesta estació i si, en aquest cas, s’havia establert un calendari precís per l’inici de les obres d’una infraestructura dibuixada a l’altura del campus universitari i amb una previsió mitjana de 3.000 viatgers al dia. “A hores d’ara el baixador no té ni aval ni projecte”, ha reblat Vallès, que en acabar el debat ha remès als mitjans una còpia de la resposta escrita rebuda des del govern espanyol.

En aquest document es pot llegir que “Foment, titular i responsable de la planificació de la xarxa ferroviària d’interès general, treballa en coordinació amb laGeneralitat de Catalunya per a la definició de les actuacions que tenen lloc en aquesta Comunitat Autònoma. Per a l’execució d’aquest tipus d’actuacions es requereix la realització prèvia dels estudis de viabilitat des dels punts de vista tècnic i econòmic, (com) s’ha posat de manifest en les comunicacions mantingudes amb els responsables municipals de l’Ajuntament de Reus. Per tant, no és factible respondre a la qüestió plantejada”.

Acusacions de boicotejar reunions
Pellicer, que ha acabat acusant el candidat socialista de “boicotejar” les reunions previstes amb els responsables de Foment, s’ha resguardat en tot moment amb el compromís fet públic pel secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, durant la seva visita a Reus el passat 31 de març. Una presència a les portes de la campanya per a les municipals del 24 de maig que va servir per a presentar un estudi (acompanyat de la inevitable recreació virtual) que analitza la viabilitat tècnica i la demanda de la nova infraestructura. La intenció era traslladar-lo al Ministeri de Foment perquè l’inclogui en les seves inversions. El problema, però, és que segons Font, només “cal que (el govern central) confirmi la seva priorització en l’actuació, ja sigui el 2016 o el 2017. L’única data que jo puc donar és que el 31 de març del 2016 presentarem el projecte definitiu”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.



RCPRESS no es fa responsable de les opinions expressades pels usuaris i col·laboradors. El contingut d’aquestes són a títol personal de l’autor

NOTA LEGAL   |   POLITICA DE PRIVACITAT I COOKIES


Newsletter

Download Premium WordPress Themes Free
Free Download WordPress Themes
Download WordPress Themes
Download WordPress Themes
download udemy paid course for free