Marc Villalobos: “la millor opció és barrejar classes en línia amb presencials”

El coronavirus ha canviat molts aspectes del nostre dia a dia. Ha modificat la forma de comunicar-nos, de treballar, de relacionar-nos, de pensar… Les restriccions també han canviat el mode d’operar de molts col·lectius, un d’ells és el dels estudiants. Ja sigui de primària, de secundària o d’universitat, la manera d’estudiar dels joves també s’ha hagut d’adaptar. En aquest cas entrevistem a un alumne de 3r curs de Fisioteràpia, Marc Villalobos.

1-Quins canvis hi ha hagut en aquest curs? Quin és el més destacable i per què?

Els canvis més destacables van ser al principi de curs, vam començar les classes de forma presencial el 9 de setembre. Els professors van intentar mantenir la màxima presencialitat possible, amb una classe on impartiria el temari amb 30 persones d’aforament màxim i una altra aula on es veuria la classe projectada. Més tard, va passar a ser tot virtual excepte les pràctiques. Penso que ha sigut una anècdota prou curiosa en aquest començament de curs.

2-Com han afectat aquests canvis i mesures a la vida estudiantil?

Aquests canvis penso que en part, m’ha resultat beneficiós, ja que no perdo tant de temps desplaçant-me i tinc més temps per estudiar. Penso que les classes virtuals són el futur i el millor que podem fer és adaptar-nos.

3-Els exàmens són presencials o en línia? Quin procediment hi ha?

Els exàmens són presencials. Ens assignen un grup – que pot ser ‘A’ o ‘B’ – i entrem a l’aula corresponent en una hora assignada per cada grup. En comptes d’una o dues aules, ara n’utilitzem alguna més per la limitació de l’aforament.

4-Quin model d’avaluació prefereixes i per què?

Jo prefereixo l’avaluació presencial. Penso que la virtual té alguns desavantatges com ara que els professors com que parteixen de la premissa de què copiem, llavors penso que es complica tot. Amb l’avaluació presencial també donen més temps i penso que en aquest aspecte, és millor mantenir la presencialitat.

5-L’aïllament social afecta la salut mental i al rendiment estudiantil?

La veritat és que en part penso que sí. Durant la quarantena vam estar molt de temps sense veure familiars, amics i parella. Això, vulguis o no, t’afecta psicològicament i el teu rendiment acadèmic pot disminuir.

6-Quines mesures canviaries o implementaries? Per què?

Jo introduiria tècniques en les quals poguéssim participar els alumnes d’una forma més directa. Penso que és necessari perquè les classes online acabin en la monotonia. Per exemple, l’altre dia vam fer kahoots relacionats amb el temari i la gent participava més i interactuàvem entre nosaltres.

7-Creu que les universitats tornaran a la normalitat o alguns canvis seran permanents?

Des del moment en què s’ha instaurat el model de classes online, penso que aquesta metodologia ha vingut per a quedar-se. Opino que la millor opció és barrejar classes en línia – per la comoditat – i classes presencials per assolir conceptes que de manera virtual costarien més d’entendre.

PUBLICITAT

PUBLICITAT
Advertisement

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.



RCPRESS no es fa responsable de les opinions expressades pels usuaris i col·laboradors. El contingut d’aquestes són a títol personal de l’autor

NOTA LEGAL   |   POLITICA DE PRIVACITAT I COOKIES


Newsletter

Free Download WordPress Themes
Premium WordPress Themes Download
Download WordPress Themes
Download Premium WordPress Themes Free
udemy course download free