17. Abril 2024

Lluita contra l’odi a Internet

Actualment, les empreses informàtiques estan valorant el 89 % dels continguts assenyalats en un termini de 24 hores i retirant el 72 % dels continguts que consideren constitutius d’incitació il·legal a l’odi en comparació amb el 40 % i el 28 % quan es va engegar el codi el 2016. Alhora, les empreses han de millorar la informació als usuaris.

“L’avaluació que avui presentem indica que la cooperació amb les empreses i la societat civil produeix resultats positius. Internet és un espai en el qual la gent opina i troba informació prement només un botó. Ningú hauria de sentir-se insegur o amenaçat pels continguts il·legals d’incitació a l’odi que es puguin penjar a Internet», ha declarat avui el vicepresident de la Comissió responsable del Mercat Únic Digital, Andrus Ansip.

“La incitació il·legal a l’odi a Internet no és només un delicte, sinó que també representa una amenaça per a la llibertat d’expressió i per al diàleg democràtic. El maig del 2016 vaig posar en marxa el codi de conducta per lluitar contra els discursos il·legals d’incitació d’odi a Internet perquè necessitàvem fer alguna cosa amb urgència contra aquest fenomen. Avui, després de dues anys i mig, podem dir que hem trobat el plantejament correcte i hem fet una norma a tot Europa per fer front a aquest greu problema protegint alhora la llibertat d’expressió”, ha declarat avui també la comissària de Justícia, Consumidors i Igualtat de Gènere de la UE, Věra Jourová.

Des de la seva posada en marxa el 2016 el codi de conducta ha anat millorant progressivament i la recent avaluació confirma que les empreses informàtiques estant enretirant de seguida els discursos d’incitació a l’odi de naturalesa racista i xenòfoba que se’ls notifica. Tot i així, encara necessiten millorar la informació que reben els usuaris mitjançant la notificació dels continguts dubtosos i oferint més transparència pel que fa als avisos i a les eliminacions de contingut.

Les empreses estan enretirant els continguts il·legals de manera cada cop més ràpida i, tot i així, val a dir que això no es tradueix en cap eliminació abusiva de continguts perquè els índexs d’eliminació indiquen que les empreses continuen respectant la llibertat d’expressió. A més, gràcies al codi de conducta s’han creat associacions entre les organitzacions de la societat civil, les administracions nacionals i les plataformes informàtiques per dur a terme activitats de sensibilització i educació.

Finalment, hi ha quatre noves empreses que el 2018 van decidir adherir-se al nou codi de conducta: Google+, Instagram, Snapchat i Dailymotion; la plataforma francesa de jocs Webedia (jeuxvideo.com) també ha anunciat avui la seva adhesió.

 

Quins partits governaran a Tarragona?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Download Best WordPress Themes Free Download
Download WordPress Themes Free
Premium WordPress Themes Download
Download WordPress Themes Free
download udemy paid course for free