25. Abril 2024

L’hostaleria confia en una campanya d’estiu potent a TGN

Alguna cosa ha canviat a Tarragona. Terrasses plenes, el bon temps, l’arribada dels primers turistes i l’agenda cultural, són alguns dels factors que mostren que hi ha símptomes de recuperació en el sector hostaler i de la restauració de la ciutat, després de gairebé dos anys d’una pandèmia de la Covid-19 que va fer trontollar l’economia i l’activitat cultural.

Enguany, però, el panorama és radicalment diferent. Ja no es parla de restriccions, els turistes ja han començat a visitar la capital tarragonina i les sensacions són positives, en un sector que mira amb esperança aquest estiu, per certificar la seva recuperació. Des de larepúblicacheca.cat hem conversat amb Javier Escribano, president de l’AEH Tarragona Ciutat, qui ens analitza la situació de l’hostaleria.

Escribano destaca, en primer lloc, que la campanya de Setmana Santa ha estat molt positiva i que la gran majoria d’establiments han aconseguit penjar el cartell de complet en els dies més forts. També ha parlat de la importància de l’arribada del bon clima, el calendari d’activitats culturals i socials actiu i amb normalitat com a claus per fer veure que “enguany la campanya d’estiu pot ser molt potent”.

El president dels hostalers tarragonins també recorda que aquestes campanyes de Setmana Santa i d’estiu potents podran servir per “acabar de pagar la pandèmia, ja que encara no l’hem aconseguit pagar”. D’altra banda, també preocupa la pujada dels preus de l’energia i la inflació i lamenta que “pagar la factura de la llum equival a haver de pagar el sou d’un treballador”.

Darrere d’un menú hi ha sous, lloguers, factures per pagar i hem de fer que els negocis siguin sostenibles

Tot això, admet Escribano, també afecta els clients, però també als establiments que “hem hagut d’apujar lleugerament els preus de la carta, ja que darrere d’un menú hi ha sous, lloguers, factures per pagar i hem de fer que els negocis siguin sostenibles, perquè el fet de sortir a gaudir d’un àpat és una experiència”.

D’altra banda, Javier Escribano ha valorat l’aposta de les activitats gastronòmiques com a porta d’entrada a dinamitzar el sector “sobretot en aquelles dates on bars i restaurants treballen menys”. “Fa goig veure que a Tarragona es fan coses, ja ningú pot dir que és una ciutat avorrida”, ha afirmat el president de l’AEH Tarragona Ciutat.

Sobre la campanya d’estiu, Escribano fa una lectura inicial molt positiva i es mostra esperançat i veu com “enguany es va veient molt més moviment que en els dos anys de la pandèmia” i també ha volgut remarcar que, si no hi ha cap situació que faci canviar els plans dels establiments “ens podríem moure en xifres similars a 2019”.

VÍDEO

PUBLICITAT

Quins partits governaran a Tarragona?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Download WordPress Themes Free
Download WordPress Themes
Download Nulled WordPress Themes
Download Nulled WordPress Themes
free online course