L’Orquestra Simfònica Camera Musicae ha homenatjat Pau Casals amb una actuació que ha mantingut “l’esperit” del concert del 10 de juliol de l’any 1927, quan el Vendrell va nomenar-lo fill predilecte de la ciutat i va dirigir un concert d’homenatge a la seva vila.
L’espectacle, amb un aforament reduït i complint les mesures de sanitàries, s’ha celebrat aquest diumenge a la plaça Nova, tal com es va produir fa 93 anys. L’actuació és el primer acte de la commemoració del centenari de la fundació de l’Orquestra del mestre. El director Jordi Mora, ha expressat que en l’actual situació Casals hagués inventat “el que fos perquè la música en viu i, no en línia, continués”.
Una quarantena de músics han tocat l”Ària de la Suite núm. 3′ de Bach i la ‘Simfonia núm. 3 Heroica’ de Beethoven. La primera peça es va interpretar en l’actuació històrica que el violoncel·lista va dirigir el 1927, la primera i única que va fer amb l’Orquestra de Pau Casals al Vendrell. Va destinar l’import de les entrades a benefici del seu municipi.
De fet, en aquell concert, la formació del mestre va tocar l”Obertura Tannhäuser’ de Wagner i l‘‘Obertura de Leonora‘, peces que requereixen molts músics damunt de l’escenari i que, per qüestions sanitàries, en aquesta ocasió s’han descartat, segons ha explicat el seu director.
“No ha estat possible fer el programa idèntic, però hem escollit una obra que li agradava moltíssim. L’Heroica és molt representativa de Casals”, ha assegurat Mora. “Són les dues peces més importants de la història de la música occidental. L’Ària de Bach és una peça absolutament emblemàtica i una de les més perfectes. Casals n’era un entusiasta i la tocava constantment.I l’Heroica és la simfonia de les simfonies”, ha completat el director.