29. Març 2024

L’Estat preveu invertir 308,5 milions d’euros a Tarragona el 2023

Els Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) preveuen invertir 308,5 milions d’euros a la província de Tarragona el 2023. La xifra presentada pel govern espanyol suposa un increment del 10,23% respecte als comptes de 2022 que difícilment contraresta la caiguda de la inversió estatal anunciada fa un any en un 31,7% -amb una previsió de 280,5 milions d’euros-. El corredor mediterrani continua sent el projecte que més recursos rep. A la xarxa viària, 8,55 milions aniran per l’A-27 entre Valls i Montblanc a més de 500.000 euros per a les variants de Riudecols, Corbera i Gandesa.

Novament, les infraestructures ferroviàries executades per l’ens públic Adif, amb 112,5 milions d’euros –més d’un terç del total-, sobresurten en el capítol d’inversions. Especialment, el corredor mediterrani: el tram entre Vila-seca i Castellbisbal aconsegueix 10,76 milions d’euros; entre Tarragona i Vandellòs hi ha assignats 10,75 milions d’euros; i el que cobreix Vandellòs i València, 37,12 més. A Rodalies de Catalunya, per la seva banda, s’hi destinaran 38,22 milions a la demarcació. La creació dels anomenats corredors Ten-T suma 10,23 milions. La remodelació de la xarxa arterial ferroviària al voltant de Tarragona tindrà 500.000 euros.

La xarxa viària suma una inversió total de 54,05 milions d’euros, dels quals la major part aniran a actuacions de conservació, fins a 34 milions, així com 1,5 milions per a la integració de carreteres en entorns urbans. Entre els projectes concrets, destaca, un cop més, els 8,55 euros previstos per a la “variant de Valls-Montblanc” de l’A-27, concretament un tram de 7,3 quilòmetres. Addicionalment, el Ministeri de Transports ha inclòs 500.000 euros per a la connexió de l’A-27 amb l’AP-2 a Montblanc.

Els projectes de variants de l’N-420 al seu pas per Riudecols (Baix Camp), Corbera d’Ebre i Gandesa (Terra Alta) apareixen amb 500.000 euros als PGE. Amb la mateixa quantitat, el govern espanyol ha inclòs l’estudi per convertir aquesta carretera en autovia en el tram que va entre Reus i Alcanyís, una demanda reiterada de les organitzacions empresarials del territori.

L’altra gran infraestructura beneficiada pels comptes estatals és el port de Tarragona, al qual es preveuen destinar un total de 43,38 milions d’euros. En aquest capítol, curiosament, les actuacions més abundants incloses fan referència també a les connexions ferroviàries: les actuacions d’accessibilitat per als trens tenen reservades dues partides de 9,13 i 4,1 milions d’euros. També es destinen 4 milions a l’accessibilitat viària per carretera i 4,01 al contradic i esplanades. La zona d’activitats logístiques s’enduu 3,8 milions més.

Per la seva banda, el capítol dedicat a l’aeroport de Reus ascendeix a 4,24 milions d’euros, dels quals 1,36 obres per a millora de la seguretat de persones i instal·lacions.

PUBLICITAT





Quins partits governaran a Tarragona?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Free Download WordPress Themes
Free Download WordPress Themes
Premium WordPress Themes Download
Download Nulled WordPress Themes
free download udemy paid course