25. Abril 2024

L’Estat invertirà 13 milions d’euros a les carreteres de Tarragona abans de cedir-les

12,9 milions d’euros. Aquesta és la inversió que durà a terme l’Estat a diverses carreteres de Tarragona abans de cedir alguns trams a l’Ajuntament. Un conjunt d’iniciatives que, entre altres, inclou la implementació d’un carril bici per l’N-340 des de la Via Augusta fins a la Móra. També preveu l’ampliació del pont del Francolí -el de la via Roma- per tal que tant les bicis com els vianants puguin fer ús dels laterals. Alhora, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) col·locarà pantalles acústiques a l’A-7 entre Joan XXIII i la sortida del cementiri. Un cop s’enllesteixin les obres, l’Ajuntament passarà a ser el titular dels trams reformats, havent de fer-se càrrec del seu manteniment.

El projecte està dividit en tres fases. Segons ha explicat aquest migdia el secretari d’Infraestructures, Xavier Flores, la primera d’elles es farà al tram de llevant de l’N-340. Aquesta inclourà la construcció d’un carril per a vianants i bicicletes entre l’enllaç amb l’autovia A-7 al nord-est de Tarragona i el límit del municipi amb Altafulla, també l’ampliació, amb una passarel·la, del pont del Francolí, així com la instal·lació de les pantalles acústiques per reduir el soroll a l’autovia A-7, en un tram de 852 metres. Aquest projecte ja està redactat i se sotmetrà a informació pública en el pròxim mes. Es preveu que estigui licitat aquest estiu i que les obres s’iniciïn l’any vinent. La intervenció té un pressupost de 8,4 milions d’euros.

Pel que fa a la segona actuació, Flores ha destacat que es millorarà el ferm del tram de l’N-340 nord i es farà una renovació integral de la via d’accés al tanatori. “És la que està en un estat pitjor, havia estat una entrada de Tarragona que s’ha acabat abandonant, la recuperem perquè passi a ser part dels carrers”, ha indicat el secretari. En aquest cas, el projecte està en vies de redacció i s’estima un pressupost inicial d’1,5 milions d’euros. “No és un projecte molt complex, veurem la seva execució l’any vinent”, ha assegurat.

També s’adequarà el tram que connecta la T-11 amb el pont de Santa Tecla per habilitar un espai per als vianants i ciclistes i s’instal·laran semàfors a l’encreuament amb la rambla del barri de Torreforta per tal de “pacificar” aquest entorn. El tercer projecte del ministeri tindrà un cost estimat de tres milions d’euros i, també, es troba en fase de redacció.

Per la seva banda, l’alcalde de Tarragona ha assegurat que es tracta d’unes actuacions “absolutament transformadores” i que la connexió de Tarragona amb Altafulla a través del carril bici suposarà un revulsiu per l’activitat econòmica de la zona, ja que, apunta, portarà un turisme sostenible i amb poder adquisitiu a la ciutat.

El subdelegat del govern espanyol, Santiago Castellà, també ha valorat el sentit transformador de la cessió de carreteres. El màxim representant de l’executiu de Pedro Sánchez a Tarragona ha destacat la immediatesa de l’acord entre l’Estat i l’Ajuntament.

VÍDEOS



PUBLICITAT



Quins partits governaran a Tarragona?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Download Nulled WordPress Themes
Download Premium WordPress Themes Free
Download Premium WordPress Themes Free
Download WordPress Themes
free download udemy course