CETCAT-COT, entitat que agrupa diferents associacions de transportistes de Catalunya, rebutja “de ple” que es prohibeixi la circulació de camions per l’N-240 com preveu el principi d’acord assolit entre la Generalitat i l’Estat, amb la participació d’Abertis, per tal de desencallar les obres de l’A-27 entre Valls i Montblanc i per al desdoblament de l’N-240 entre Lleida i les Borges.
Tot i això, la patronal afirma que només acceptaria aquesta mesura “si es proporciona una alternativa als transportistes sense un cost superior”.
Quant a les bonificacions per a l’AP-2, CETCAT-COT les veuria bé “per afavorir un transvasament voluntari” però “mai per justificar un desviament obligatori de camions”.
La patronal del sector de transport de mercaderies CETCAT-COT ha fet una primera valoració del principi d’acord entre el Departament de Territori i Sostenibilitat i l’Estat per desencallar la construcció del tram de l’A-27 entre Valls i Montblanc -136 milions d’euros- mitjançant una col·laboració público-privada amb la participació d’Abertis.
La proposta preveu l’establiment de bonificacions per a camions i turismes a l’AP-2 entre Montblanc i Lleida per incentivar el trànsit i retirar els camions de l’N-240 i també contempla invertir 100 milions d’euros en el desdoblament de l’N-240 entre Lleida i les Borges Blanques.