Uns 35 operadors turístics internacionals especialitzats coneixen l’enoturisme en una trobada amb una quarantena d’empreses i l’Agència Catalana de Turisme (ACT), organitzadora de l’activitat, calcula que es celebraran 650 cites comercials.
La jornada es desenvolupa al monestir de Santes Creus, a Aiguamúrcia, i reuneix operadors dels mercats emissors d’Espanya, Estats Units, Canadà, Europa Central, Països Nòrdics, Benelux i Regne Unit.
Prèviament, des del passat dia 3 de juny, els operadors han fet quatre viatges de familiarització per les Denominacions d’Origen (DO) Tarragona, Costers del Segre, Empordà, Alella, Pla de Bages, Penedès, Priorat, Montsant, Conca de Barberà i Terra Alta.
Així, han pogut provar ofertes turístiques com passejades per les vinyes en tot terreny i bicicleta, elaboració del seu propi cava, tasts de vins i d’altres productes de la terra a la platja o al mig del bosc i visites a cellers i altres d’interès cultural.
Aquesta jornada de comercialització és una de les accions que formen part del programa Enoturisme Catalunya de la Generalitat, que té com a repte principal posicionar Catalunya com a destinació referent a nivell mundial.
L’ACT promociona l’enoturisme des de fa dos anys i en aquest sentit ha creat la Taula de Enoturisme per millorar la competitivitat; s’han senyalitzat les entrades a les Denominacions d’Origen (DO) vinícoles catalanes amb 30 panells, s’han organitzat els premis de Enoturisme de Catalunya i s’ha editat un mapa-guia.
Els objectius principals són donar a conèixer la riquesa turística de l’interior per aconseguir un reequilibri territorial dels fluxos turístics i de la riquesa que generen.