L’Ajuntament de Tarragona posa en marxa una campanya informativa sobre la gestió de tràmits municipals en línia. La iniciativa, anomenada ‘L’Ajuntament de Tarragona, en línia’, presenta 7 vídeos tutorials per afavorir la tramitació telemàtica. L’objectiu és agilitzar gestions com la identificació digital, la domiciliació de tributs o pagament d’aquests, demanar cita prèvia, fer una sol·licitud genèrica, aconseguir una llicència d’obres o un volant d’empadronament. D’aquesta forma s’eviten cues innecessàries a les oficines d’atenció ciutadana (OMAC), que actualment poden representar un risc de contagi de covid-19.
Per fer-ho, s’ha de fer ús de la seu electrònica del consistori. Allà s’hi pot consultar, entre altres, la normativa municipal, el tauler d’anuncis i les convocatòries de personal o d’ajuts i subvencions. Els vídeos tutorials es poden visualitzar via web o per YouTube. El regidor de Govern Obert, Jordi Fortuny, s’ha referit a la campanya: “Permet estalviar temps i cues i garanteix la seguretat en tots els sentits. Ens hem adonat que ara més que mai és important donar a conèixer aquest servei que afecta molts àmbits de l’administració i que obre l’Ajuntament a la ciutadania”.