Port Tarragona ha iniciat les obres de la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) amb la creació de 1.300 metres de vials i dues rotondes, que impliquen el moviment d’uns 80.000 metres cúbics de terres.
La ZAL comptarà amb més de 915.000 metres quadrats de sòl logístic -un 20% més d’espai per a aquesta activitat- i s’estima que augmentarà el trànsit portuari entre 2,7 i 4,6 milions de tones més a l’any.
Ja s’ha començat l’accés nord-est de la ZAL amb la construcció d’un vial que unirà el moll de Cantàbria amb l’autovia Salou-Tarragona (C-31b) i la carretera local TV-3146.
Aquesta primera fase durarà deu mesos, amb la previsió de tenir tota la ZAL acabada al 2023, amb una inversió total de 30 milions d’euros i la creació de 4.200 llocs de treball (entre directes i indirectes).
El 2023 també és l’any en què està prevista la posada en servei de la Terminal Intermodal de Puerta Centro-Ciudad del Transporte de Guadalajara-Marchamalo (Castella-la Manxa).
Aquesta infraestructura, amb una inversió de 15 milions d’euros, unirà diferents cadenes logístiques i canalitzarà fluxos comercials nacionals i internacionals amb origen i destinació Madrid i la seva àrea metropolitana amb Port Tarragona.