La xampions de la Lotobrossa: El grup de la mort (últim capítol… de moment)

Darrere de tot concurs públic trobem les empreses. En el cas de la Lotobrossa de Tarragona, diferents empreses s’estan postulant. Tot i que fins que no presentin la seva oferta, i aquesta sigui admesa per l’Ajuntament, no estaran en el bombo, ja podem avançar algunes coses. Direm que les grans empreses del sector de sanejament urbà s’han entrenat ”a tope” per arribar a la presentació d’ofertes amb el seu millor estat de forma. Tot i que els responsables polítics municipals han volgut fer la sensació que tot el procés està pilotat des dels serveis tècnics, Tarragona és massa petita i permeable perquè els moviments col·laterals quedin fora de l’ull escrutador de l’inspector Fortpuny. El que vindrà els pròxims mesos serà com una mena de “Grup de la mort” de Xampions.

Aquest és el GRUP DE LA MORT de la Xampions en la Lotobrossa.

FCC: pròrroga… i penaltis?
Actualment, el multimilionari Carlos Slim és l’accionista majoritari de FCC, empresa que fa dècades que porten el servei de la brossa a Tarragona, pràcticament, des que es feia amb carros tirats per burros. FCC esgoten una pròrroga de 13 anys concedida pel govern de Ballesteros. La seva imatge està indissolublement lligada a la brossa de la ciutat, encara que, segurament, tants anys arrossegant contenidors pels carrers de la ciutat els ha passat factura i la seva imatge, tot i no ser dolenta, si està desgastada. FCC es mostren com una aposta segura. Llavors, per què sembla que el seu domini estigui en perill? Trobem diverses raons.

La primera és la desconfiança de l’actual equip de govern cap a FCC, perquè l’associen a anys de govern socialista, encara que FCC ja hi era amb Joan Miquel Nadal (CiU), que els hi va renovar la contracta.

La segona ombra, la dels contenidors soterrats, podríem dir que és injusta, perquè el problema que encara es viu amb aquests contenidors soterrats no és responsabilitat de FCC, sinó de l’Ajuntament.

FCC haurà de defensar la plaça jugant com a equip local i sent la principal empresa del sector de sanejament urbà a l’estat espanyol

La tercera és el conflicte que es va viure a Reus amb la licitació de la contracta allí. L’Ajuntament de Reus, especialment el seu alcalde Pellicer, sense dir-ho públicament, “soto voce”, acusa FCC d’estar darrere de les mobilitzacions sindicals que es van produir en la licitació de la brossa a la capital del Baix Camp. Davant d’això, l’Ajuntament de Tarragona en va prendre bona nota i d’aquí l’acord que s’ha segellat entre l’Ajuntament i el Comitè d’Empresa de Tarragona, que eliminaria aquesta temptació de FCC, en el cas que fos veritat la versió reusenca.

Finalment, algunes veus de l’entorn de Ricomà critiquen que sent, de lluny, l’empresa que més factura a l’Ajuntament, també sigui la que menys aporta a l’activitat de la ciutat, fora del seu estricte àmbit de servei de la neteja i recollida.
FCC haurà de defensar la plaça jugant com a equip local i sent la principal empresa del sector de sanejament urbà a l’estat espanyol; tot i això, hauran de jugar molt bé al tiki-taka si volen repetir 10 anys més.

UTE SORIGUÉ-URBASER-ACCIONA: els de la Superliga?
Veus acreditades ens han reconegut la sorpresa per aquesta UTE a tres bandes. Ja feia mesos que circulava la versió que Urbaser i Sorigué es presentarien juntes a la licitació de Tarragona, però ningú hi comptava amb Acciona.

Urbaser és una empresa tradicional del sanejament urbà, tot i que ara és a les mans d’un fons d’inversió. La seva presència en el territori està principalment en les contractes de Vila-seca i Salou, amb sort dispar: en la primera no hi ha cap mena de problemes i en la segona tot són problemes, fins al punt que l’Ajuntament de l’estrenat socialista Granados vol tornar a treure a licitació el servei. Pel que sabem, sembla que Urbaser són els estrategs de l’UTE que aspira emportar-se la Lotobrossa. A Tarragona coneixem Urbaser perquè porten el servei de jardineria, juntament amb Sorigué, i hem de dir, sense acritud, que els jardins de la ciutat són del més lleig i deixat de Tarragona.

La imatge pública de l’UTE la posa la lleidatana Sorigué, propietat de la família del mateix nom, que ha viscut un creixement espectacular en els darrers anys. A les nostres comarques, a més de moltes obres i algunes plantes de producció, són els principals patrocinadors del Nàstic. S’han treballat una excel·lent relació amb els actuals inquilins municipals patrocinant les festes de Santa Tecla i, pel que sembla, tiren bé de cartera.

A les nostres comarques, a més de moltes obres i algunes plantes de producció, són els principals patrocinadors del Nàstic

Acciona posa el glamur mediambiental a l’UTE i, a més, una certa cobertura de relacions tangencials, mitjançant el que va ser director de l’Agència Catalana de Residus, Josep Maria Tost. També, segons ens diuen, haurien incorporat, com assessor, algun exresponsable tècnic de FCC, actualment vinculat a la Fundació Santa Tecla.

El cert és que pels salons i passadissos polítics i empresarials de la ciutat corre el run-run que aquesta UTE és la gran rival de FCC per fer-se amb la Lotobrossa. Sorprèn, també, que alguns representants de l’UTE porten un somriure a la cara que fa pensar que ells també es veuen guanyadors. Ja se sap que anar a la batalla amb moral de victòria és fonamental, però, també és molt savi allò de “la mujer del César…”

UTE VALORIZA-ROMERO POLO: la “ventafocs” del grup?
Valoriza és la marca mediambiental de Sacyr, que no requereix presentació, mentre que Romero Polo és una coneguda empresa constructora de Lleida. El més destacable que podem dir és que venen de guanyar la contracta de Reus i que acaben d’estrenar-se a una zona de Barcelona. Això ens fa pensar que la seva presència en el concurs és més per continuar guanyant espai de marca i donar-se a conèixer que no pas perquè tinguin l’objectiu real d’emportar-se la Lotobrossa.

A favor seu podem dir que a Reus li han donat relleu a FCC sense més problemes dels normals, però ens costa veure a aquesta UTE sortint al camp a jugar a l’ofensiva i a guanyar el partit de la Lotobrossa. Tot i així, com en el conte de la ventafocs, ves a saber si al final són ells qui acaben residint a palau.

PREZERO: un clàssic en places de descens?
Qui va pensar aquest nom de PreZero devia estar sortint del cine, de veure una de Superman o Spiderman, perquè sembla el nom del dolent d’una sèrie de còmics de superherois, però és la marca mediambiental d’un fons d’inversió que li va comprar l’empresa a Ferrovial.

No sabem quin paper faran, però, pel que sabem, algun exresponsable de Ferrovial, ja jubilat, està assessorant l’UTE Urbaser-Sorigué-Acciona.

✍🏽 Inspector FORTPUNY

PUBLICITAT




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.



RCPRESS no es fa responsable de les opinions expressades pels usuaris i col·laboradors. El contingut d’aquestes són a títol personal de l’autor

NOTA LEGAL   |   POLITICA DE PRIVACITAT I COOKIES


Newsletter

Download Best WordPress Themes Free Download
Download WordPress Themes
Free Download WordPress Themes
Download Best WordPress Themes Free Download
free download udemy paid course