La CUP proposa que es fusioni l’AMT i l’EMT per la mobilitat sostenible

La CUP es mostra crítica en relació amb les actuacions protagonitzades pel govern de Pau Ricomà perquè considera que són “totalment insuficients” i en alguns casos “temeràries”. Els cupaires proposen endreçar el panorama d’empreses públiques municipals de Tarragona. Aposten per la futura fusió de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) i Aparcaments (AMT), culminant en la nova Empresa Municipal de Mobilitat Sostenible (EMMS).

Les anticapitalistes consideren essencial fusionar l’AMT i l’EMT, per tal que la recaptació dels aparcaments soterrats i en superfície serveixi per finançar totes les accions que cal desenvolupar per afavorir una mobilitat sostenible. Alerten, però, que cal depurar responsabilitats pel «desgavell del no-pàrquing Jaume I i el malbaratament de recursos públics que ha suposat».

Alhora, per aconseguir derivar més recursos per a la mobilitat sostenible plantegen que aquesta futura Empresa Municipal de Mobilitat Sostenible (EMMS) gestioni de manera directa tant el servei de la grua, actualment gestionat per una empresa privada fins al 2022, com el lloguer de patinets i bicis o, fins i tot, el trenet turístic.

Per últim, amb relació a la polèmica sobre les empreses que lloguen patinets elèctrics, els cupaires lamenten que «s’hagi fet tot de pressa i corrents, sense tenir una ordenança específica i sense que prèviament s’hagi adequat la ciutat», i que es permeti que la mobilitat sostenible sigui una font de lucre per aquestes empreses en lloc d’una aposta estratègica a la ciutat.

Laia Estrada, portaveu del grup municipal de la CUP, les mesures implementades fins al moment, per la coalició de govern tarragonina, avancen amb massa lentitud, com són els carrils bici, o són «totalment insuficients», com la proposta de Tarragona Ciutat 30. La regidora anstisistema ha recordat que Tarragona té moltes mancances encara per resoldre «per garantir el desplaçament segur de les veïnes en bici, patinet o a peu per tota la ciutat, de llevant a ponent, i del barri del port a Sant Salvador», així com per fer «més eficaç i atractiu» el desplaçament en transport públic municipal.

PUBLICITAT


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.



RCPRESS no es fa responsable de les opinions expressades pels usuaris i col·laboradors. El contingut d’aquestes són a títol personal de l’autor

NOTA LEGAL   |   POLITICA DE PRIVACITAT I COOKIES


Newsletter

Download Nulled WordPress Themes
Download Premium WordPress Themes Free
Premium WordPress Themes Download
Free Download WordPress Themes
udemy course download free