Hi ha drets que esdevenen cadenes?

Encadenat a ella, com si es tractés de quelcom pugnatiu, no aconsegueixo alliberar-me, i veig la seva acceptació com a única opció d’alliberament.
Fa poc vaig estar pensant en un aspecte sobre l’educació que planteja el viatjer Anibal Bueno al seu llibre “Culturas olvidadas. Historias de rincones remotos“, el pes de l’educació en societats tribals, el dolor i el pes que aquesta pot tenir. Ens planteja com a societats tradicionals extraeuropees, en cultures allunyades, aquesta té un paper d’adoctrinament o bé de “destrucció” de la cultura.

Per molt de temps se’ns ha dit que l’educació és l’única sortida de les situacions precàries, però, ho és realment? Em refereixo a educació quan parlo d’escolarització, no d’ensenyament i aprenentatge de valors, ja que aquestes sí que esdevenen element de canvi. Dit això, penso que pel tema que ens escau, aquesta pot esdevenir fins i tot un esquitx de la colonització d’Europa a Àfrica, entre altres continents. Per què un nen Himba de Tanzania, ha de marxar del seu poblat per anar a una ciutat i ser escolaritzat?

Aquest rep una educació tradicional al seu poble, un ensenyament de la cultura per una perpetuació d’aquesta. Aquesta és la pregunta que es fa Bueno en el seu llibre i que em fa pensar. Què és més complexa la imposició o bé el fruit d’aquesta? Realment és un tema molt complex, un arma de doble fil. Si totes les societats tribals enviessin a les noves generacions a les ciutats per a ser escolaritzades, perdríem la forma de vida d’aquestes? Acabaríem amb la cultura?

Jo crec en la defensa dels drets dels humans, de fet, considero que l’escola és un important camí pel canvi, però em qüestiono sobre la jerarquia de la importància de les coses.

Avui us presento una taula Corànica de Nigeria, concretament dels Hausa, feta amb fusta i pell i que encara presenta una sèrie d’escrits en àrab. Un element que era utilitzat pels nens o pels aprenents a les escoles de Corà amb la finalitat que els joves estudiants repetissin una vegada darrere de l’altra els versos amb la finalitat d’aprendre’ls. Una llibreta molt diferent de la que nosaltres estem acostumats.

Aquest tema que avui tracto és molt complex i difícil d’abordar, però no per això s’ha de deixar de parlar i debatre, ja que dóna molt per a reflexionar. Hi ha drets que esdevenen cadenes?

Jesús ARJONA 🖋️

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.



RCPRESS no es fa responsable de les opinions expressades pels usuaris i col·laboradors. El contingut d’aquestes són a títol personal de l’autor

NOTA LEGAL   |   POLITICA DE PRIVACITAT I COOKIES


Newsletter

Download Premium WordPress Themes Free
Download WordPress Themes
Download WordPress Themes
Download WordPress Themes
download udemy paid course for free