La ‘Gamba de Tarragona’ ja té marca pròpia. El Patronat de Turisme, el Port de Tarragona i la Confraria de Pescadors han creat la marca ‘Gamba de Tarragona’, que neix amb l’objectiu de promocionar i reivindicar la qualitat dels crustacis que es capturen davant la Costa Daurada.
Aquest matí se n’ha presentat el logotip, que ha estat dissenyat per Noemí Rosell – una gamba de colors vermells intensos i que dibuixa un gran cor amb els bigotis -, i la primera acció de promoció de la nova marca seran unes jornades gastronòmiques que es faran a la ciutat del 13 al 29 de març.
La iniciativa dóna resposta a una reivindicació històrica i permetrà impulsar un producte que ja és molt cotitzat als mercats i que es pot trobar en les cartes dels millors restaurants. Unes vuit barques de la ciutat es dediquen a la captura de la gamba.
A més de les jornades gastronòmiques que tindran lloc al març, en les quals hi prendran part restauradors del Serrallo, la Part Alta i el centre de la ciutat, també es difondrà un audiovisual que mostrarà els passos que segueix una gamba des que es pesca fins que arriba a taula.
La gamba de Tarragona és reconeguda com una de les varietats més gustoses del mercat, a més de ser un aliment baix en greixo i amb un alt contingut en iode. Aquesta gamba es caracteritza per tenir un color vermell molt intens, pot arribar a mesurar uns 20 centímetres i té un cap molt gran i resistent. Es pesca, aproximadament, a uns 400 metres de fondària, i la seva captura de la gamba implica maniobres complexes que requereixen una gran destresa per part dels pescadors.