Continua el ‘culebrón‘ entre l’EMT i els seus treballadors. El president de l’entitat municipal, Jordi Fortuny, ha demanat perdó a la ciutadania per “l’espectacle que està donant l’empresa”. Vagues, boicots als serveis mínims, negociacions buides, manca d’acords… Tots són aspectes que repercuteixen en els usuaris del servei de busos de la ciutat, que veu com setmana a setmana la situació empitjora. A partir del 19 d’abril, els sindicats han convocat una aturada indefinida. Fortuny ha demanat disculpes, però no ha anunciat cap solució.
Segons l’empresa, tots els punts a negociar ja estan lligats amb l’excepció de la creació d’un sistema retributiu equànime i just. Fortuny exposa que és “impossible” -i que per tant no es farà- perquè això implicaria una pujada de més del 2% de la massa salarial. Es tractaria d’un fet il·legal. “No es poden demanar impossibles”, expressava el president, qui ha apuntat que intentarà solucionar l’afer amb “diàleg dins del marc legal”.
Des de l’altre bàndol, el dels empleats, s’afirma que ja s’han presentat cinc propostes diferents per solucionar aquest problema. “Hem anat cedint fins a arribar al límit de la nostra paciència”, explica el president del comitè d’empresa, Antonio Chacón.
Al final, el més perjudicat acaba sent el ciutadà de Tarragona, aquell que depèn dels busos municipals per arribar a la feina o a l’escola. Aquell que reclama un servei de transport públic òptim i de qualitat, on els retards siguin puntuals i no una constant. Aquell que ara mateix no vol disculpes, sinó solucions.
Alex Riba
VÍDEOS