La companyia està informant els usuaris de les bonificacions, anomenades ‘Bo Social’, perquè renovin el tràmit. Es tracta d’uns ajuts que afecten unes 2.000 famílies de la província de Tarragona, i del qual només s’accepten el 70% de les sol·licituds. Amb el ‘Bo Social’ s’aplica un descompte directe del 25%, del 40% o del 100% en la factura de la llum, sempre depenent de la situació de cada sol·licitant.
L’objectiu de la campanya d’Endesa és recordar i facilitar la renovació de la bonificació als clients que han de renovar-lo al cap de dos anys segons marca la llei i, alhora, facilitar informació sobre com poden tramitar-lo les persones que el sol·liciten per primera vegada. En aquesta línia, la tramitació es pot fer mitjançant l’App ‘EnergíaXXI Bono Social’, el correu electrònic bonosocial@energiaxxi.com o el telèfon 800 760 333. A banda, les gestions es poden fer presencialment a qualsevol punt de servei que té l’entitat a Catalunya.
Actualment prop de 13.500 clients d’Endesa de la demarcació de Tarragona tenen assignat el ‘Bo Social’. El 5,2% són pensionistes, el 41,8% famílies nombroses, el 52,9% persones en situació de vulnerabilitat segons criteri de renda i el 0,1% correspon a col·lectius especialment afectats per la crisi econòmica derivada de la Covid-19 i que s’han acollit a aquesta ajuda. Del total de clients, el 52,2% tenen un descompte del 25% en la factura perquè són considerats vulnerables pel Ministeri, mentre que el 47,8% són vulnerables severs i reben una ajuda del 40%.
Per altra banda, aquells clients vulnerables severs que són atesos pels Serveis Socials de l’Administració i que, com a conseqüència, es consideren en risc d’exclusió social, no hauran de fer-se càrrec de la factura. L’Administració finança com a mínim el 50% de l’import, i Endesa s’encarrega de l’altra part del percentatge.