Posicionar el territori i crear una marca pròpia en una cruïlla en la qual es barregen diferents identitats, denominacions d’origen i propostes turístiques. Aquest és un dels grans reptes que assenyalen els empresaris de la Ribera d’Ebre, que durant la passada primavera van reunir-se per posar en comú les potencialitats i debilitats econòmiques i empresarials de la comarca.
Ara, els impulsors de les jornades Empresa i Territori han exposat les grans rMmmeivindicacions dels empresaris locals, que aquest dimarts s’han reunit a la seu del Consell Comarcal, a Móra d’Ebre. I és que les actuacions proposades pels empresaris locals de la Ribera d’Ebre són les següents.
En primer lloc gestionar la mobilitat, tot construint la carretera Riba-Roja d’Ebre – La Granja d’Escarp, amb sortida a l’AP-2. També és necessari modernitzar les xaxes de servei,c om la cobertura de telefonia mòbil, banda ampa i superar les mancances del subministrament hídric i elèctric. És necessari impulsar l’activitat agrària i agroalimentaria i midernitzar el teixit empresarial, en afavorir les sinergies entre empreses del territori. Captar inversions empresarials també es un dels punts estratègics, com el d’impulsarla formació de personal qualificat. Tot això, impulsant el potencial turístic que té la comarca, millorant la presència exterior del territori.
M.M.