28. Març 2024

TREBALLADORS D’ADIF DENUNCIEN FALTA DE MANTENIMENT DE LES VIES A TARAGONA

El treballadors d’ADIF de la demarcació de Tarragona estan en peu de guerra i han convocat una vaga per denunciar la deixadesa per part del Ministeri de Foment de les instal·lacions, infraestructures, material i també per reclamar millores en l’aspecte laboral.

IMG_2585Héctor Sebastià, president del Comitè d’Empresa d’ADIF a Tarragona, ha informat que la vaga, que es portarà a terme només a la província, durant alguns divendres i dissabtes (alternatius) i que començarà demà i s’allargarà fins el 27 d’agost. La vaga implicarà que durant 8 hores (4 hores al matí i 4 a la tarda) el servei dels treballadors es vegi afectat. L’horari on es faran les aturades serà d’11h-15h i de 19h-23h, els divendres i es dissabtes de 3h-7h.

Sebastià ha posat damunt la taula les mancances que té ADIF, “que ni és eficient, ni transparent ni pensa en els treballadors i tampoc en els usuaris”. Segons els sindicalista, hi ha una falta d’inversió en infraestructures, una manca de personal que l’empresa no vol cobrir, “es neguen a reconèixer les vacants existents i això provoca oferir un mal servei”. A més, ha comentat que l’edat mitja dels treballadors d’ADIF és de 55 anys, “imagineu quin futur ens espera”.

A propòsit d’això, el predient del comitè ha explicat que hi ha diversos incompliments reiterats en el conveni col·lectiu que deteriora les condicions laborals del treballadors.

La construcció del Corredor del Mediterrani, en el tram de Vila-seca a Vandellòs, provoca que l’empesa constructora hagi aconseguit el manteniment (tal i com indica una clàusula del contracte) durant 20 anys i “per tant es perdran molt llocs de treball”. A tot això cal afegir que en moltes estacions es canvien “treballadors per màquines”.

Per altra banda, durant els darrers anys, el tren ha quedat descuidat, tant les rodalies com mitja distància, perquè s’han centrat els esforços amb l ‘AVE. Això ha provocat que el manteniment hagi decaigut i que no es facin les accions que s’han de fer. Un clar exemple, de tot això, segons el comitè d’empresa, són els descarrilaments que s’han produït. Les instal·lacions i els materials caduquen i s’han de renovar, “sempre hi han incidències, per culpa del material i de l’estructura, molts quilòmetres de travesses han quedat malmesos i provoquen que els trens limitin la velocitat i que per tant, hi hagi retards”, afectant així als usuaris, ha explicat Sebastià. “Es van arreglant el just perquè puguin transitar els vehicles però no és la solució”, ha afegit.

El tren a Tarragona “té un futur molt incert perquè les infraestructures són molt deficients”, ha conclòs el president del comitè.

Jonathan OCA
jonathan@larepublicacheca.com

 

Quins partits governaran a Tarragona?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Download WordPress Themes
Download Nulled WordPress Themes
Download WordPress Themes
Download Best WordPress Themes Free Download
udemy paid course free download