La Federació Empresarial d’Auto Transport (FEAT) de Tarragona està a l’expectativa de conèixer els detalls de l’acord a què han arribat Foment i la concessionària Abertis per desviar els camions de l’N-340 a l’AP-7, segons l’anunci fet aquest divendres pel secretari d’Estat d’Infraestructures, Julio Gómez-Pomar.
El director de la FEAT, Josep Lluís Aymat, ha lamentat que el Ministeri no hagi tingut en compte als transportistes a l’hora de negociar i ha defensat que la solució a la problemàtica de l’N-340 passa per aixecar les barreres de l’autopista en els trams no desdoblats de la carretera. Aymat ha criticat que la construcció de més rotondes i les restriccions d’avançament a l’N-340 han “desgraciat” la via i han fet que ja no jugui el paper de carretera “vertebradora”.
El director de la FEAT s’ha mostrat prudent a l’hora de valorar les paraules del secretari d’Estat d’Infraestructures, però ha advertit que “no és el mateix desviar el trànsit amb bonificacions del 100% o del 10 o el 20%”.
El màxim responsable de la patronal del transport a Tarragona ha criticat que Gómez-Pomar hagi fet un anunci “buit de contingut”.
Aymat ha opinat que, en certa manera, la concessionària “sempre està a les ordres del Ministeri perquè la concessió és titularitat de Foment” i ha reivindicat que la negociació s’hauria de fer amb la Generalitat, que és qui té les competències en matèria de trànsit i amb els sectors afectats, com els transportistes.