Els internautes de Tarragona fan servir menys les xarxes socials, segons un estudi de l’Observatori d’Internet de Tarragona de 2015, que detecta un canvi de tendència a la baixa en la intensitat d’ús de les xarxes socials.
Un 65% dels usuaris van accedir diàriament a alguna xarxa social l’any passat, fet que suposa set punts menys que el 2014. A més, el 48% d’usuaris de les xarxes socials es declaren com poc actius, només consulten el seu perfil i gairebé no l’actualitzen.
En canvi, un 8% dels internautes tarragonins de declara molt actiu, participa, fa comentaris de forma habitual i actualitza els continguts i fotos del seu perfil regularment.
La xarxa social majoritària és Facebook, amb un 89% dels usuaris de les xarxes i un 56% dels internautes tarragonins.
Instragram és la xarxa social més esponerosa, tot i ser encara molt minoritària (2% el 2013, 12% el 2014 i 17% el 2015).
Més de 10 hores connectats
La gran majoria d’usuaris té en compte la seva privacitat a l’hora d’usar xarxes socials, ja que el 47% ha configurat el seu perfil perquè sigui privat, el 25% restringit i la resta, totalment obert.
El 83% de la població del Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre utilitza internet de manera habitual, tres punts més que en l’any 2014, mentre que un 80% dels internautes tarragonins es connecten cada dia i un 29%, més de 10 hores a la setmana.
Destaca l’increment de la internet mòbil, ja que els telèfons intel·ligents són ja la primera opció per a usar internet, amb un 42% dels usuaris i un 27% el fan servir com a segona opció.