Els estudiants són el col·lectiu que més reclamacions ha fet a la síndica de greuges de la Universitat Rovira i Virgili (URV), Encarnació Ricart. L’alumnat representa el 44% de les queixes que ha rebut aquest òrgan, la major part de les quals estan relacionades amb la gestió de la matrícula i amb qualificacions d’assignatures. També destaquen les reclamacions de futurs estudiants preinscrits a un màster, que exposaven la falta de transparència en el procés d’admissió.
Durant el curs passat, Ricart va rebre 33 queixes, que es van resoldre amb 13 actuacions d’orientació, una orientació d’ofici i 14 institucionals. En total, 55 actuacions, nou més que el curs anterior.
Pel que fa a les queixes del professorat, la síndica de la URV n’ha destacat dues de professors que han rebut maltractament dels estudiants i una altra d’una professora que va ser objecte de burla en una xarxa social per part d’alguns estudiants i que no estava d’acord amb el grau i la intensitat de la sanció que la Universitat va posar a aquests alumnes.