El Departament de Territori de la Generalitat ha fet públic els primers estudis de la xarxa tren-tramvia, la qual constarà de 3 fases. La primera d’aquestes tindrà un pressupost de 160 milions d’euros i unirà Cambrils i Salou pel corredor que va quedar en desús el gener de l’any passat. A banda, també crearà una nova xarxa fins a Vila-seca que es juntarà amb la que Tarragona i Reus tenen amb ADIF.
El sistema de tren-tramvia que operarà Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) comporta, en el tram de Cambrils i Salou, aprofitar l’espai que deixarà l’actual corredor ferroviari en desús -i que Adif està desmantellant- i implantar cinc estacions a cada municipi per acostar el tren-tram als usuaris.
En una segona fase s’instal·larà un seguit de parades que travessaran Tarragona de la mateixa forma que ho faran amb Reus, que també en disposarà d’una línia semblant. Aquest servei farà les funcions de ‘metro’.
La tercera fase preveu l’accés als importants pols estratègics que hi ha a l’eix de la T-11: l’aeroport de Reus, la futura estació central del Camp de Tarragona, la zona comercial de les Gavarres i també els barris de Ponent de Tarragona, i la connexió del municipi de la Canonja.
La xarxa de tren-tram final proposada consta de 34 estacions i té una extensió aproximada d’uns 46,5 quilòmetres. L’estudi a informació pública estima una demanda de nou milions de viatges anuals un cop estigui plenament en servei la xarxa i tenint en compte els desenvolupaments previstos i l’aplicació de mesures de promoció del transport públic i la mobilitat activa en detriment del vehicle privat.