26. Abril 2024

El SOC contracta 400 persones per l’atenció a la ciutadania

El Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) triplica a partir d’avui el personal d’atenció telefònica i telemàtica per poder fer front a l’elevat increment de consultes de la ciutadania, especialment relacionades amb els expedients de regulació temporal d’ocupació, la Renda Garantida de Ciutadania i la inscripció com a demandant d’ocupació, tràmits i/o consultes que normalment es realitzen des d’una Oficina de Treball.

La mesura forma part d’un pla més ampli per reforçar el dispositiu d’atenció a la ciutadania i garantir la resposta a les consultes i gestions, un servei que s’ha vist alterat per l’alarma sanitària provocada per la Covid-19, atès que les mesures sanitàries per evitar l’extensió del virus han obligat a tancar al públic les Oficines de Treball i a minimitzar els efectius que hi treballen a porta tancada.

Cal recordar que el Servei Públic d’Ocupació de Catalunya no té competències ni en la tramitació ni en el pagament efectiu de les prestacions d’atur, ja que aquestes corresponen al Miniteri de Treball i Economia Social a través del Servicio d’Empleo Público Estatal (SEPE). Tanmateix, el SOC ha decidit anticipar-se al previsible increment de consultes sobre aquests temes que encara s’ha de produir en els propers dies i preparar aquest operatiu d’atenció telefònica i telemàtica amb un important increment de personal. Avui, en només dues hores, ja s’han atès més de 650 trucades.

Així, per incrementar la capacitat de resposta del SOC, avui s’ha posat en marxa el Pla de suport remot a les oficines de treball, que suposa la incorporació a l’equip d’atenció, 441 professionals més de les oficines, que teletreballaran gràcies a un dispositiu desenvolupat conjuntament amb el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) de la Generalitat de Catalunya i l’empresa Amazon.

Per accedir a aquest servei les persones usuàries hauran de trucar al telèfon gratuït 900 800 046. Un missatge enregistrat els demanarà el seu codi postal i, posteriorment, si la consulta té a veure amb la renda garantida de ciutadania, amb la inscripció com a demandant d’ocupació o amb altres consultes o tràmits, en funció de la tipologia de la pregunta es derivarà a un o altre dispositiu. L’horari d’atenció telefònica serà de dilluns a divendres de 8h a 14h.

 

Quins partits governaran a Tarragona?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Download WordPress Themes
Download WordPress Themes
Download Best WordPress Themes Free Download
Download WordPress Themes
free download udemy course