29. Març 2024

El REC anuncia el seu programa de pel·lícules presencials

L’alcalde de TGN, un dels assistents a l’acte

Ja es coneixen les pel·lícules que acollirà presencialment el festival cinematogràfic de Tarragona, el REC. Com cada any, la programació es divideix en diferents categories: Òperes Primes, Projeccions Especials i Close Encounters. La resta de seccions, com la del vermut o el mini-REC, es presentaran més endavant juntament amb el contingut en línia. I és que a causa de la situació sanitària, aquesta 22a edició es durà a terme amb un format que combinarà la presencialitat i el visionat online.

De fet, encara es desconeix si el certamen es podrà gaudir presencialment. Cal recordar que aquest any l’espai de visionat dels films és el Teatre de Tarragona Actualment les mesures implantades per la Generalitat s’acaben el 23 de novembre, per tant, no afecten al REC, que se celebra del 2 al 8 de desembre. No obstant, existeix la possibilitat d’una nova pròrroga d’aquestes mesures. El director del festival, Xavier Garcia, ha deixat clar que “hi ha un pla B i C” que preveuen una possible cancel·lació presencial. A l’acte de presentació hi han assistit l’alcalde de la ciutat, Pau Ricomà; el diputat de cultura de la Diputació, Joan Josep Garcia; la directora del CaixaForum Tarragona, Maria Glòria Olivé; i la responsable dels festivals de cinema de l’ICEC, Carme Puig.

El programa de pel·lícules que es podran veure al Teatre de Tarragona és el següent:

Secció d’Òperes Primes:

Aquesta 22a edició compta amb 21 premières de cinema europeu, llatinoamericà, asiàtic i català:

Les dues nits d’ahir (E. Espanyol – estrena a Catalunya): Gran guanyadora de la Sección Zonazine del Festival de Màlaga (Millor Director i Millors Actors) i que va passar pel laboratori del Primer Test del Festival REC.

Mogul Mowgli (UK i EUA – estrena a Catalunya): A mig camí entre el cinema musical i el realisme màgic, gairebé esotèric, aquesta és una proposta dinàmica, hipnòtica i exuberant que acumula ovacions des de la seva estrena a la Berlinale. Premi FIPRESCI Festival de Berlin

Irmã (Brasil – estrena a l’Estat Espanyol): Des dels paisatges més bells i encisadors del Brasil ens arriba un debut tan hipnòtic com captivador que transita entre la coming of age i el realisme màgic per transportar-a un envoltant univers on regnen la feminitat i la sororitat. Guanyadora del World Premiere a la Berlinale.

Slalom (França i Bèlgica – estrena a Catalunya): Amb una sorprenent i audaç posada en escena, Charlène Favier demostra un madurat pols cinematogràfic a l’hora de fer-nos navegar per tot un remolí de sensacions en el seu debut. Cannes Label // Guanyadora Festival Deauville

Mes jours de gloire (França – estrena a l’Estat espanyol): Una comèdia sense massa artificis cinematogràfics en la qual hi conviuen diferents trames sobre la família i l’amor. L’encantador Vicent Lacoste que ja el vam veure al REC 2010 interpretant un adolescent, l’Hervé, a Les beaux gosses de Riad Sattouf, deu anys més tard, torna de la mà d’Antoine de Bary. Wolrd Premiere a la Mostra di Venezia.

El arte de volver (E. Espanyol – estrena a Catalunya): La Noemí és una d’aquelles joves que va deixar Espanya per trobar un altre futur fora. Però han passat sis anys i les portes de la llar la criden de nou. És hora de tornar. En aquesta ocasió, l’actriu Macarena García s’acompanyada de guest stars com Ingrid García-Johnson, per a demostrar que la pel·lícula és una joia de la comèdia espanyola. Bienna College Mostra de Venezia.

In between dying (Azerbaijan, Mèxic i EUA – estrena a l’Estat espanyol): Una de les joies amagades de l’última edició de Venezia des que Carlos Reygadas va cridar l’atenció sobre la seva existència al director de la Mostra), ha estat una sorpresa ben rebuda a la temporada post-pandèmia, participant a Moscú, El Gouna o Sao Paulo. Nominada al Leone d’Oro a Venezia / Millor film Asiàtico a El Gouna FF.

Gagarine (França – estrena a Catalunya): Aquest accessible i fresc conte de creixement personal i col·lectiu ha posat als seus directors al mapa del nou cinema europeu. Una història de gran tendresa, un emotiu relat que compta amb uns joves actors en estat de glòria que ajuden a creure en alguna cosa més que l’aquí i l’ara. Cannes label / Millor Director Festival Atenes

The best is yet to come (China – estrena a Catalunya): En el seu debut, Jung Wang aconsegueix aixecar un drama clàssic de gran factura, absorbent i estimulant a parts iguals; una precisa radiografia sobre el creixement desmesurat del gegant asiàtic. World Premiere a Toronto Discoveries / Millor Director a Pingyao IFF.

El alma quiere volar (Colòmbia i Brasil – estrena a l’Estat espanyol): A través d’un únic espai, la casa familiar, la jove cineasta desplega un exquisit i encisador treball de posada en escena en el qual desenvolupar les psiques i les pors de tota una generació de dones. World Premiere a Tallinn Black Nights.

Apples (Grècia, Polònia i Eslovènia – estrena a Catalunya): Una impredictible i devastadora pandèmia assola el món, portant a gran part de la població a centres mèdics (us sona?), afectats d’una sobtada amnèsia. Una extravagant petita joia, que ja està trucant a les portes de Hollywood. Candidata per Grècia als Premis Oscar / Pel·lícula Inaugural Secció Orizzonti Venezia / Millor Guió Festival Chicago.

Secció de Projeccions Especials:

Imatge del film ‘Josep’

En aquesta categoria trobem les peces més destacades, les quals ja es van presentar fa uns dies. En primer lloc, hi ha la que obrirà el festival, ‘Josep’, una altra opera prima que alhora serà una preestrena. Es tracta d’una pel·lícula d’animació que narra la vida del dibuixant català Josep Bartolí, el qual marxa exiliat de la Guerra Civil a un camp de refugiats francès. Els altres films de renom són Las Niñas, una òpera prima sobre el despertar a l’adolescència; Lúa vermella’, un llargmetratge de misteri del director Lois Patiño; i Beginning, triomfadora absoluta al darrer Festival de San Sebastián

Secció Close Encounters:

Es tracta de la categoria temàtica del certamen que el CaixaForum acull cada edició. Aquest any tractarà sobre el plantejament actual i futur de les nostres relacions socials. De fet, hi ha films que retraten sorprenentment les nostres vivències actuals amb la pandèmia. Un d’ells és Buio, una peça del 2009 que mostra el dia a dia d’una família que no pot sortir de casa en un món postapocalíptic. També hi ha Yung, una pel·lícula que ensenyarà les formes d’oci del jovent de Berlín. Per altra banda hi ha Afterlife, una comèdia que juga amb l’experiència després de la mort. Finalment, aquesta secció comptarà amb un musical anomenat Best Summer, i amb ‘Chico ventana también quisiera tener un submarino, on un membre de la tripulació d’un vaixell turístic que recorre la Patagònia esquivant totes tasques encomanades.

A partir d’avui els passis ja tenen un preu més elevat. Alhora, ja es poden intercanviar els tiquets per les entrades de la pel·lícula que es vol visualitzar. Val a dir que l’aforament estarà limitat a un 30% i, per tant, les entrades es poden exhaurir més de pressa. Els abonaments es poden comprar a la pàgina web del festival.

PUBLICITAT

Quins partits governaran a Tarragona?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Download Nulled WordPress Themes
Download WordPress Themes
Download Nulled WordPress Themes
Premium WordPress Themes Download
udemy course download free