18. Abril 2024

El president del Port aposta per les comunitats energètiques

Saül Garreta va ocupar el despatx presidencial del Port de Tarragona fa poc més d’un mes, però té les coses clares sobre el futur de l’Autoritat Portuària. L’arquitecte de professió, en una trobada amb els periodistes en les acabades d’inaugurar instal·lacions del Port, ha dit que de cara al 2023 vol treballar fortament en la creació de les comunitats energètiques.

“Avui dia, els costos energètics per a les empreses els penalitzen molt”, al que se sumen també les penalitzacions econòmiques que s’implantaran per a aquelles que no usin energies renovables i emetin CO₂. “Com a Port, ens hem de preparar en aquest aspecte amb consum compartit i xarxes tancades, crec que és bàsic”, ha dit Garreta.

“Som actors principals de la cadena logística i hem de vetllar perquè la col·laboració d’agents sigui més eficient i el tema energètic és fonamental”, ha dit el màxim responsable de l’APT, recordant que la comunitat portuària i les empreses li han transmès, en múltiples ocasions, les seves preocupacions sobre aquesta temàtica. “És un tema que a tots ocupa i preocupa” i ha citat, per exemple, el cas de l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT) o de la taula de creuers recent, celebrada aquesta mateixa setmana, en què la qüestió energètica és un tema estratègic.

També pel que fa a aquesta qüestió de la sostenibilitat, a més de la necessitat de ser més eficients, ha citat l’electrificació dels molls i que l’energia provingui de fonts renovables. “Tot això no s’aconsegueix en dos dies”, ha reconegut el president del port català, però es tracta d’asseure els fonaments per caminar cap a aquest objectiu “amb la urgència que té realment”.

Saül Garreta entén que “hem de preparar-nos per a la desaparició de certs combustibles i per a l’arribada dels substituts”. Per això, “les infraestructures i les empreses s’han d’adaptar a aquests canvis, que ja s’estan produint, perquè els que no ho facin, ho tindran cada cop més complicat”. En aquest context, ha defensat el paper que poden tenir els fons NextGeneration per destinar recursos a aquests assumptes i evitar el que ha passat amb altres oportunitats similars en el passat, en què, “en general, no es van fer bé les coses a Espanya “.

Sobre el balanç d’enguany, el president del Port de Tarragona també ha destacat que la parada de Repsol durant dos mesos va comportar una davallada de prop del 15% dels carburants. D’altra banda, Garreta ha celebrat l’augment del 16% del trànsit de productes a granel al llarg d’aquest 2022 i espera que durant el 2023 s’incrementin els trànsits de càrrega general.

Neutralitat davant el conflicte
Amb la mirada posada el 2023, Garreta confia superar les dades d’enguany i assegura que solucionar el conflicte de l’estiba ajudaria a aconseguir uns millors resultats, ja que la situació actual els afecta “directament”. Tot i això, el president diu que des de l’APT. s’han mantingut “neutrals” en una problemàtica entre “unes empreses i els seus treballadors” i que l’únic que poden fer des de l’ens portuari és “intentar que arribin a solucions” perquè “la seva imatge no es vegi afectada”.

VÍDEOS

PUBLICITAT










Quins partits governaran a Tarragona?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Informació bàsica respecte a protecció de dades
Responsable República Checa Press +info...
Finalitat Gestionar y moderar tus comentarios. +info...
Legitimació Consentiment de l'interessat +info...
Destinataris Automattic Inc., EEUU per filtrar spam. +info...
Drets Accedir, rectificar i esborrar les dades, així com altres drets. +info...
Informació addicional Podeu aconseguir més informació sobre protecció de dades a la pàgina de política de privadesa.

Download WordPress Themes Free
Download Nulled WordPress Themes
Download WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
free online course