Els tres regidors del PP han explicat, públicament, quines seran les accions que es desenvoluparan per potenciar la Marca Tarragona.
En una trobada amb els periodistes, Alejandro Fernández, José Luis Martín i Maria Isabel Negueruela han insistit que cal treballar de valent i amb les estratègies i les inversions adequades per aconseguir que la marca d ela ciutat funcioni i sigui beneficia per a tothom.
Els dirigents polítics reconeixen que la Marca Tarragona és una de les apostes del tripartit liderat pel socialista Josep Fèlix Ballesteros i per això cal reforçar i millorar l’articulació de la col·laboració entre agents privats i l’administració pública en aquest àmbit.
El regidor de Presidència i Estratègies de Ciutat, Alejandro Fernández, ha posat èmfasis en la feina feta fins ara i, especialment, haver treballat en el posicionament, en estudis de mercat per confirmar aquest posicionament, en la constitució del Comitè de marca i en la celebració del Seminari Marca Ciutat, que en la seva setena edició se celebrarà a la nostra ciutat, per tercer any consecutiu. Aquesta trobada està especialitzada en creació de marca ciutat i destinacions i és la més important que es realitza a Catalunya.
El 20 de febrer de l’any passat el Plenari va aprovar crear el Comitè Marca Tarragona i s’acordà la seva constitució que tindrà lloc oficialment en una primera reunió que se celebrarà la propera primavera.
En aquesta reunió s’aprovarà el posicionament de ciutat, es presentaran els resultats dels estudis de mercat qualitatius i quantitatius i s’aprovarà l’inici del Pla estratègic de la marca ciutat . En una segona reunió, que tindrà lloc a la tardor, es presentarà aquest Pla per a la seva aprovació; es plantejarà obrir un nou apartat web dedicat a Marca Tarragona amb tota la informació relacionada amb el seu desenvolupament i es treballarà la col·laboració público-privada.
MEMBRES del COMITÈ DE LA MARCA TARRAGONA
Consell Sectorial Consultiu
President:
- ALEJANDRO FERNÁNDE ÁLVAREZ
Grup Municipal del PSC
Sra. BEGOÑA FLORIA ESEBERRI
Grup Municipal d’ICV-EUiA-E
Sra. ARGA SENTÍS MATÉ
Grup Municipal de CiU
Sr. ALBERT ABELLÓ HIERRO
Grup Municipal del PP
Sr. ENRIQUE JOSÉ DE LA TORRE LLERGO
Grup Municipal de la CUP
Sr. JORDI MARTÍ FONT
Grup Municipal d’ERC-MES-MDC
Sr. PAU RICOMÀ VALLHONRAT
Grup Municipal de Ciutadans Tarragona (C’s)
Sr. RUBÉN VIÑUALES ELÍAS
Grup Municipal d’Unió
Sr. JOAN NOGUERA FIGUERAS
Universitat Rovira i Virgili de Tarragona :
Sra. M. ASUNCIÓN HUERTAS ROIG
President/a de federació d’associacions de veïns (s’aniran alternant en el temps)
Sra. GEMMA FUSTÉ GARCIA
Representant de les associacions de comerciants:
Sra. JUDIT SENTÍS MONTANÉ
Representant de la Cambra de Comerç:
Sr. ANDREU SURIOL RIBÉ
Representant de l’Autoritat Portuària de Tarragona:
Sra. MONTSE ADAN DOMENECH
Sr. JUAN CARLOS BELLOSO, director de Future Places i director de la International Place Branding Association (IPBA).
Sr. JOAQUIN RUIZ DE ARBULO BAYONA, historiador, arqueòleg, professor universitari i coordinador d’investigació de l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC).
Pendent de rebre el nomenament:
1 Representant de l’Associació d’Hotelers de Tarragona
1 Representant dels Jocs Mediterranis de 2017