El Port de Tarragona ha participat aquest organitzat per ‘El Periódico de Aragón‘, on ha destacat les excel·lències de la indústria aragonesa i el posicionament del Port de Tarragona, en l’àmbit internacional, amb nous serveis marítims “que aporten valor afegit i competitivitat al teixit industrial aragonès”.
El representant de l’equip comercial del Port al webinar, Jordi Anglès, ha destacat l’esforç que està fent l’Autoritat Portuària de Tarragona per preparar-se de cara al futur: “En aquests temps d’incertesa, el Port està preparat pels canvis amb una aposta ferma en la sostenibilitat: ferrocarril i intermodalitat, i en la digitalització de les instal·lacions i de la comunitat portuària, perquè els processos siguin més senzills, com ara el desenvolupament del Sistema de Lliurament Agroalimentari (SEA)”.
Les relacions comercials entre el Port de Tarragona i l’Aragó són molt estretes, ja que la infraestructura tarragonina és la porta d’entrada i de sortida de moltes mercaderies d’empreses aragoneses, anant junts en algunes de les seves inversions logístiques: “Aragó és un cas d’èxit per la seva capacitat inversora i per la seva aposta logística multimodal”.
El webinar ha servit per destacar la fase inversora en què es troba el Port de Tarragona amb el seu programa Horitzó 2023 amb el posicionament del Port en el present i el futur de la càrrega general, la gran aposta de creixement futur del Port. L’entrada en funcionament de les infraestructures clau, recollides al programa “Horitzó 2023”, contribuiran a diversificar i augmentar aquest tipus de mercaderies.