La cimentera ubicada al Port de Tarragona, més concretament al dic de Llevant, i que en el seu moment, en 2008, va costar 10 milions d’euros, està sent desmantellada. En causa està el pla de sostenibilitat de l’Autoritat Portuària donant compliment a l’Agenda 2030. El desmuntatge de la planta no representarà cap despesa pel Port. Aquesta fàbrica va ser construïda al 2008, en plena crisi econòmica i immobiliària.
Dues empreses privades es faran càrrec de desmantellament de la cimentera a canvi de poder expandir-se, ocupant aquesta zona per a emmagatzemar cereals i dur a terme activitats relacionades amb el Project Cargo (muntatge i distribució de grans peces industrials).
En roda de premsa, el president de l’Autoritat Portuària, Josep Maria Cruset, ha recordat que amb el desmantellament d’aquesta planta s’ha evitat l’emissió de 7.300 tones anuals de CO2, tot i que la fàbrica no ha estat mai operativa.
Cruset ha explicat que el Port dóna així compliment a l’eix 2 del seu Pla de sostenibilitat que preveu que “el creixement del Port de Tarragona passa per la transició energètica, la digitalització dels processos i l’impuls d’infraestructures que afavoreixin la millora de l’eficiència, la competitivitat i la connectivitat entre les persones” i que pretén assolir l’eliminació del 99% de la petjada del CO2 l’any 2030.
Més avantatges del desmuntatge de la cimentera? L’eliminació d’emissions de partícules a l’atmosfera PM10 i PM2,5 i l’erradicació de gasos de combustió derivats del transport terrestre. La contaminació de la planta també podria ser acústica, a més d’afectar al skyline de la ciutat.
L’ empresa, Ership, ha adquirit la concessió de 34.070 m2, i es proposa fer una inversió de 2, 45 milions d’euros. Els terrenys s’aprofitaran per a millorar l’emmagatzematge agroalimentari i augmentar així la competitivitat del Port.
L’altra companyia, la multinacional Schwartz Haumont Puerto, també reforçarà la seva producció de grans estructures industrials, afavorint així al Project Cargo.
VÍDEOS