El Port de Tarragona segueix avançant la construcció de projectes per seguir creixent i poder esdevenir un dels hubs marítims més importants del mediterrani. Tal com avancen des de l’Autoritat Portuària, la construcció del ‘synchrolift‘ al Moll de Cantàbria, desenvolupat per l’empresa URSSA avança a un ritme “superior al previst”.
Ja han arribat a les instal·lacions portuàries 10 de les 20 bigues principals que s’instal·laran en aquest elevador de grans dimensions. En aquests moments ja s’han soldat els tres carrers principals i s’han fet les inspeccions i comprovacions necessàries en les parts ja finalitzades.
Es tracta d’una estructura metàl·lica de grans dimensions per aixecar embarcacions fora de l’aigua per la realització de tasques de manteniment o reparació amb una capacitat d’elevació de 15 metres. Aquest elevador de vaixells comptarà amb un total de 32 peces i estarà format per blocs d’unes 700-800 tones cadascuna, que acabaran conformant una estructura de 2.428 tones.
“Aquest projecte de col·laboració amb URSSA reforça el tràfic de ‘project cargo‘ del Port de Tarragona per posicionar-se com un dels ports de referència a la Mediterrània pel que fa a exportació de càrregues especials” afirmen des de l’Autoritat Portuària tarragonina.