El Port de Tarragona ha esdevingut una de les infraestructures més importants de la nostra demarcació i del panorama marítim nacional. Per aquest motiu, la infraestructura marítima afrontarà diverses inversions de gairebé 160 milions d’euros amb l’objectiu de seguir creixent i poder convertir-se en el port referència del sud d’Europa.
En concret, el Port de Tarragona ha activat la construcció del nou moll Balears, destinat a l’atracament dels creuers i previst per a la gestió turística de la ciutat de Tarragona i la resta del territori. A més, han confirmat que iniciaran el projecte de la nova ZAL, que van presentar a la fira del Transport a Munic fa escassos dies i el projecte del Port Estanc de Guadalajara i el nus ferroviari de mercaderies.
De totes aquestes qüestions han pogut parlar Josep Maria Cruset, president del Port de Tarragona i el president de Puertos del Estado, Salvador de la Encina, a la reunió que s’ha produït durant aquest migdia a l’Autoritat Portuària.
Josep Maria Cruset ha volgut agrair la rapidesa del seu homònim nacional en concertar una trobada que ha destacat com “vital per conèixer l’estat del Port i de les seves infraestructures i properes inversions”. “Durant aquesta reunió hem debatut diverses mesures com el cicle inversor que sumaran entre 150 o 160 milions d’euros”, ha confirmat Cruset.
Per la seva banda Salvador de la Encina ha volgut remarcar el compromís de l’Estat espanyol amb el Port tarragoní: “El Port de Tarragona ha d’esdevenir una de les infraestructures marítimes més importants del sud d’Europa”. També ha volgut destacar la trobada amb els treballadors de l’estiba i la signatura del nou conveni col·lectiu d’aquest sector portuari.
B.V.
Podeu veure totes les declaracions sobre la reunió de l’Autoritat Portuària al següent vídeo:
VÍDEO: